Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Платформата

"Ние, потребителите": Увеличават се нелоялните търговски практики на търговските вериги

Според експертите това се повлиява и от бездействието на КЗП

Габпиела Руменова

Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка".

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.


По публикацията работи: Стефка Бакърджиева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Подновиха стария водопровод на селската чешма в Тополица

С тарата чешма пред Кметство с. Тополица отново дарява прохлада на местните жители и гости на селото. По проект на обща стойност 12 хил. лв беше изцяло подменен стария водопровод на чешмата. Това се случи с безвъзмездно финансиране по Програма „Капка по капка“, благодарение на Фондация „Бикоуз“ в помощ на благотворителността, с финансиране на JTI и..

публикувано на 27.11.25 в 17:00
Зам.-министърът на културата Георги Султанов покани протестиращите в Министерството на културата, за да обсъдят проблемите и исканията им.

Протест на организации с проекти по ПВУ пред Министерството на културата

Представители на организации от сферата на културата, които изпълняват проекти, финансирани по Плана за възстановяване и устойчивост, се събраха на протест пред Министерството на културата. Според тях е блокирано отчитането и е забавено изплащане на средства по процедурите, администрирани от Национален фонд "Култура", което ги изправя пред финансови..

публикувано на 27.11.25 в 16:20

Вдигат тарифите на таксиметровите шофьори в Ямбол от догодина

Таксиметровите услуги в Ямбол ще поскъпнат от началото на следващата година. Рамката на цените не е променяна от 2016 година. Минималният праг на дневната тарифа ще е 0,90 лв./км, а максималният – 2 лв./км, нощната тарифа ще се определя в рамките от 1 лев до 2,20 лв. за километър, уточни председателят на общинския съвет в Ямбол Антон Шиков, след..

публикувано на 27.11.25 в 14:00

Завършиха асфалтирането в участъка в ремонт на АМ „Тракия“ в област Сливен

Завършиха асфалтовите работи в платното за Бургас в участъка от АМ „Тракия“ в област Сливен, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Обновеното трасе е с дължина 11 км и е между 262-и и 273-и км. При добри метеорологични условия се предвижда до неделя да бъдат монтирани ограничителните системи. През следващата седмица, веднага след като приключи..

публикувано на 27.11.25 в 13:30

ВиК Бургас въведе в експлоатация реконструкцията на деривация "Камчия - Юг"

Две години след старта на строително-монтажните дейности от ВиК Бургас, вече е въведена в експлоатация реконструкцията на Деривация "Камчия-Юг" при айтоското село Черноград. Обектът, който първоначално е бил изграден преди повече от половин век сега подобрява водоснабдяването за десетки хиляди жители на две от бургаските общини - Айтос и Карнобат...

публикувано на 27.11.25 в 12:45

От квартал "Победа" сигнализират: "Живеем като в затвор"

Жители на бургаския квартал „Победа“ са подали молба към Общинския съвет и към Общината относно кражби и посегателства, които с времето ескалират. Според гражданите, в квартала липсват пътни знаци, полицейско присъствие и какъвто и да е контрол. Те са подавали жалби в Районното управление, но не последвала желаната от тях реакция, а именно..

публикувано на 27.11.25 в 11:10

Все още не е ясен броят на задържаните след протеста пред парламента

Към момента няма информация за броя на задържаните по време на вчерашния протест пред парламента срещу проекта за бюджет. Около полунощ група протестиращи се опитаха да преградят булевард "Дондуков" с кофи за смет и да спрат лек автомобил, който се опитваше да премине оттам. Протест срещу Бюджет 2026 в Триъгълника на властта (ОБНОВЕНА) Това..

публикувано на 27.11.25 в 09:45