Още на 8 години Филип Аврамов попада в Радиотеатъра на Националното радио. Тръгнал към Детския радиохор, но попаднал в Детския радиотеатър. Първо се обучава в школата на Минчо Събев, а след това в детската група на Театър „Сълза и смях” с ръководител Венцислав Кисьов. След като не го приемат във ВИТИЗ, отива в Благоевград в театралната студия на проф. Енчо Халачев. Там се занимава с етюди, сценична реч, пластика и теория на театъра. Същата година кандидатства отново във ВИТИЗ, но този път във Варна (това е единственият случай, когато изпитът за Театралната академия е бил изнесен и в още един град). Приет е. И въпреки че Тодор Колев му казва да се запише в класа на проф. Крикор Азарян, Филип Аврамов остава верен на своя преподавател проф. Енчо Халачев.
Наричат Филип Аврамов „чешит”, „зевзек”, „образ”, но той е и един сериозен, задълбочен човек, който премисля всичко обстойно. За 3 години е отказал 40 роли. Той не играе своите герои, а ги живее. Това е научил от режисьорката Юлия Огнянова и от другите свои учители. При предложение за роля най-напред чете пиесата и ако в нея няма истина, въобще не се захваща с нея. Захване ли се обаче, отприщва всички хоризонти, варианти, докато я прекара през себе си, през мисленето си и тя стане истинска. Точно „истината” го привлича към една роля. Харесва голямата руска класика: Достоевски, Чехов, Гогол и от по-ново време Шукшин. Но ако се захване с такава роля, знае че тя ще му отнеме много ресурси, че трябва да е много внимателен, защото това, което трябва да се получи, е нещо сакрално.
В момента играе на сцените на Малък градски театър зад канала (МГТЗК) и Народния театър. Пътува с музикалните спектакли „Бог Рок” и „Оскарите в музиката”. Носител е на наградата „Аскеер” за ролята си в „Дама пика” на МГТЗК и „Икар” за ролята в спектакъла „Ничия земя”, която и сега се играе в Народния театър. Получил е и признанието „Златна роза” за най-добър актьор през 2011 година. В студиото на „Нощен Хоризонт” актьорът свири на китара и изпя за първи път най-новата песен, която е със социална тематика, съвместно дело между него и певицата и музикант Севинч Ибрахим. Песента започва така:
„Страх, лъжи и пози,
все нещо ви тормози...”
Един ден на Филип Аврамов започва обикновено много рано. Отива на снимки, вечерта е на представление и след това задълженията, забавленията и всичко останало, което е свързано със семейството и дома. Няма много приятели. Може би трима, но те са „човеци”. За него са важни първите 10 секунди от срещата с един човек. Имал е и предателства в живота си, но те не са от приятели. В сегашния период от живота си той е много по-конструктивен и по-обмислен. Смята, че българите са индивидуалисти – с никого не се събират, но иначе са хубави и читави хора. За политиците не иска да говори. Според него в България се разчита на случайността и повечето хора се водят от принципа „След мен и потоп!”. Но въпреки това вярва, че животът в България е такъв, какъвто човек си го направи. И се надява да има повече честност и почтеност.
На Филип Аврамов не му стига времето за морето и риболова. Приема всеки ден като предизвикателство. Определя себе си като конелюбец, това е заложено в името му, въпреки че една кобила по време на снимки е искала да го „изяде” или по-скоро да го ухапе по ръката и да го хвърли на земята. Обича свободата. Обича да препуска. А най-важното нещо в живота за него е „да бъдеш човек”.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..