Вече 19 години във Велико Търново се провежда кампанията "Движи се и победи". Каузата обединява деца и възрастни, усилията а общинските власти, Регионалната здравна инспекция, на Туристическото дружество "Трапезица- 1902", Младежкия дом в града и Общинския комитет "Васил Левски".
"Пролетното издание на кампанията "Движи се и победи" ще се проведе в периода 11 май - 1 юни. Участниците в тази най-популярна инициатива за повишаване на физическата активност на населението в община Велико Търново ще преминат по познатите туристически маршрути и екопътеки в околностите на град Велико Търново. "Движи се и победи" стартира през есента на 2001 година. Оттогава досега са проведени 35 кампании с общ брой участници 18 хиляди 459", обясни д-р Светлана Моминска от Регионалната здравна инспекция.
Движението е здраве и носи удоволствие. В това са обединени великотърновци и обществените институции в старата столица, ангажирани в кампанията "Движи се и победи". На 11 май от Владишкия мост във великотърновския квартал "Асенов" започна първият пролетен поход, който е до поляните с диви божури до хижа "Божур" в околностите на Горна Оряховица". Участници в похода споделиха:
"Казвам се Миглена Генчева. За мен е много важно както за здравето, така и за децата да сме сред природата, защото в момента в градовете е страшно мръсен въздухът. Просто е много хубаво така - да се наслаждаваш на природата, защото имаме много малко време за това."
"Казвам се Лиляна Стоянова. Природата по някакъв вълшебен начин въздейства върху емоцията на човека. Специално за мен така въздейства. Зарежда с енергия, с настроение."
"Казвам се Димитър Караиванов. Пред мониторите и телевизорите постоянно не върви. Зарежда с енергия природата, дърветата, и дъждът, и свежият въздух по-добре, отколкото в къщи пред монитора. Това си е разтоварване, зареждане с енергия."
Екопътеките са с подновена маркировка, обезопасени и изчистени от доброволците на Туристическо дружество "Трапезица 1902". За участниците в похода, които не познават маршрутите, са предвидени водачи, съобщи Георги Димитров.
"Ежегодно доброволците от клуба по пешеходен туризъм, пък и от другите клубове на дружеството, минават по всички тези маршрути, пролетно, есенно време - минимумът е това, за да ги почистят от паднали клони, храсти, камъни, да се поднови маркировка, където е необходимо на места. Те са много хубави и много предизвикателни, особено в този сезон. Тези, които са към Преображенския манастир с двата водопада, те са най-популярни и най-посещавани, но и всички останали, в зависимост от това кой какви предизвикателства иска. Тази година по благотворителната кампания на туристическото дружество ще изградим още един кът в участъка между квартал "Асенов" и Ксилифор, който ще включва спортни съоръжения, беседка, барбекю и възможности за пребиваване сред природата", разказа Димитров.
На 18 май ще се проведе походът по екопътеките до Преображенския манастир, а на 1 юни е походът със спортен празник в местността Ксилифор край Велико Търново. За участниците, преминали и трите маршрута, ще има много спортни награди, като по традиция голямата е велосипед. Ще бъдат поощрени най-малкият и най-възрастният участник. В походите през пролетта и есента над 30 на сто са редовните участници, а кампанията "Движи се и победи" постоянно набира популярност и привлича нови съмишленици.
Чуйте повече за инициативата в звуковия файлПътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..