Кой „ушива“ новите дрехи
Двата записа попадат в ръцете на Константин Генчев, барабанист на известната в ъндърграунд средите група OPHAN. Коцето, който се занимава с мастеринг и продуциране, по думите на Васко, е внимателен към детайлите. Не случайно именно той се заема с ремастеринга на песните.
„Той оправда очакванията ни. Освен всичко е и фен на това, което сме правили през годините. Оказа се, че е бил на доста от концертите на Suffer H, когато бяхме активни като група преди години“, продължава Васко“.
„Идеята беше всичко да е безплатно. Който желае - пуска си на телефона, в колата, както му харесва.“
По-вкусна торта или фина настройка на часовника
Васко ни го обяснява новото звучене на песните с кулинарен пример. „Това е все едно да имаш вече една готова торта и да й направиш глазура. Имаш блатовете, имаш всичко. Просто по нов начин да я опаковаш. Да има по-лъскава и по-пипната опаковка. Не говорим за пистите. Албумите не са пресмесени. Говорим за готовия запис, който е пипан само честотно. Фина настройка на часовника“.
Хем се запазва основното звучене, каквото си е било преди време, хем в същото време го полираш малко повече. Разбираме напълно за какво говори вокалистът и си пускаме Existence Complete от албума Urban Filth, за да чуем как се е получила глазурата.
Връщаме се още по-назад в момента на създаването на Suffer H. Името на групата е игра на думи от заглавието на песента Suffer Age на Fear Factory, любимци на Васко и на другите агенти от бандата.
Хип-хоп завой
Не в цялата им история обаче Suffer H имат тежко метъл звучене. Първите два албума - Suffer H (1995) и Фактори на хаоса (1996) имат хип-хоп звучене и са изцяло на български език.
Васко ни разказва за този период на групата.
„Това си беше чист експеримент. Ние винаги сме си били метъли. Нещта се промениха, когато излезе саундтракът Judgment Night, в който имаше колаборации между метъл и хип-хоп банди. Тогава репетирахме в една бивша леярна в „Надежда“. Един ден при нас дойде една рап банда. Казваше се „Другите“, бяха доста нашумели в средата на 90-те. И ни казаха - искате ли да направим общ проект като Judgment Night? Вие ще свирите метъл, а ние ще рапираме отгоре. Ние казахме - защо пък не. Те организираха няколко концерта. Ние свирихме, те пееха. Имаме и три песни записани в студио с „Другите“.
Едно интересно предложение, родило два албума
„След един от концертите при нас дойде един пич и каза - искатели да ви продуцираме хип-хоп албум? Ама ние нищо не разбираме от хип-хоп. Точно заради това искаме да ви продуцираме хип-хоп албум, ама да бъде направен както вие разбирате. И така се случиха първите ни два албума“.
И разбира се искаме да знаем да чакаме ли нещо ново от Suffer H. Ще прерасне ли ремастеринга в нов материал или поне концерт? Получаваме категоричен отговор - Не.
„Няма са има нито едното, нито другото. Самите ние сме на различен етап от живота си. Няма нужда някой да гледа уморени стари хора. Това не е да си припомниш как си карал колело. Не сме свирили активно от години, загубили сме тренинга си и рутината, която в един момент придобиваш. Не искам това, което сме направили тогава, да го съсипем. По-добре хората, които са ни харесвали тогава и са ни харесвали тогава, да останат с това усещане от младите си години.“
Завършваме с думите на Васко Катинчаров, че „добрият спомен е по-важен от някакъв моментен импулс", а пък вие може да чуете цялото интервю в звуковия файл.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..