От „като във филм” до страшната реалност в киноиндустрията
Може да се каже, че ефектът на доминото в киноиндустрията, предизвикан от коронавируса, се усети най-силно след отлагането за есента на премиерата на новия филм за Джеймс Бонд – „Смъртта може да почака”, която трябваше да е през април. Дори едно от момичетата на елегантния таен агент – актрисата Олга Куриленко, даде положителна проба за инфекцията.
„Тя, Том Ханкс, Идрис Елба са част от по-известните холивудски звзеди, за които знаем, че боледуват или са преболедували Ковид-19. Те споделят и правят каквото могат, за да убедят хората, че това е нещо сериозно и трябва да се спазват тези доста нетипични за нас мерки. Най-засегнатите обаче остават обикновените хора в индустрията, които в момента нямат възможността да работят. Това много рязко се отрази на Холивуд.”
„Не им се искаше да го правят, но просто няма как, няма избор”, казва Весела Дринова по повод отлагането на международния кинофестивал в Кан заради разпространението на новия коронавирус по света. Той ще се състои в края на октомври, а не както обикновено през май.
Триъгълникът „индустрия – загуби – съдържание”
Блокбъстър сезонът – през лятото, може да бъде загубен тази година, тъй като редица студиа отложиха премиерите на най-очакваните от феновете високобюджетни ленти. А именно между май и август индустрията изкарва около 40 процента от приходите си.
„Проблемите и загубите бяха усетени още в началото на пандемията, тъй като Китай е огромен пазар, а там кината бяха затворени в края на януари. Това много бързо даде отзвук и показа на индустрията, че се случва нещо важно и сериозно. От друга страна, сега именно Китай дава надежда, защото там се вижда светлина в тунела – хората да започнат да се връщат по киносалоните . Наскоро изпълнителният директор на IMAX, който не говори без да има представа за ситуацията, обяви, че според него е възможно нормализиране на положението в Китай още през юни. Въпреки че от години консумацията на продукта „филми” се променя и вече включва много стрийминг платформи, все още кината са изключително важни за индустрията. Много малко заглавия ще бъдат пуснати директно on demand. Студиата в момента обмислят какво биха могли да разпространят, без да понесат големи загуби.”
Аналитично-еротичен поглед към влиянието на Ковид-19
Въпреки че в някои от „меките”, където се снимат филми за възрастни, като Лос Анджелис например, снимките бяха прекратени, част от големите онлайн платформи, предлагащи подобно съдържание, бяха едни от първите, които реагираха на създалата се ситуация. Това показва адаптивостта им, твърди Весела Дринова от „Операция кино”:
„Тя е едно от нещата, с които винаги са печелили много. Определени жанрове и технологии в момента се радват на още по-голям успех. В подобни ситуации индустрията за възрастни реагира понякога адекватно, понякога не, но имат и възможността да пародират случващото се. Процесът по създаването им е доста по-бърз, отколкото при създаването на по-сложна продукция.”
Не бива да се подценява възможността и за образователна функция на еротичната индустрия – това се случва с призиви от страна на най-ярките изпълнители да се спазват мерките за ограничаване на разпространението на инфекцията.
А съветът на Весела Дринова за хората, които по време на епидемията имат повече време да се отдадат на седмото изкуство, е:
„Избягвайте филми за епидемии – не се отразяват добре на психиката и наблягайте на различното за вас – сега е моментът да дадеш шанс на всички онези филми, които ти се струва, че не са за теб.”
Снимки: архив
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..