Това е доста радикален опит да се покаже изкуство в публична среда, коментира пред БНР кураторът Весела Ножарова. По думите ѝ фестивалът е провокиран от периода на изолация, ограничения и дистанция заради пандемията от Clovid-19.
"Мога да кажа, че стана много по-болезнено желанието ни да бъдем сред хора и много по-болезнена е необходимостта ни да имаме досег с изкуство, с емоционални проявления в съвременния свят. Внякакъв смисъл мисля, че чувствата ни тепърва ще ги анализираме - какво се случи с нас след повече от една година в Covid-ситуация."
На фестивала бяха показани творби, които се вписват в средата, имат провокация към историческото минало на България, към архитектурата на Ларгото, изтъкна Ножарова.

Сред произведенията бе проект на Стела Василева.
"Това, което е много характерно за тази работа на Стела Василева, е че тя се променя в продължение на деня. Тя оцвети с цветно фолио куполите на Ларгото и в различни части на деня светлината прави различни цветни петна по земята, сутрин по един начин, на обяд по друг начин, сега вечерта всичко е малко по-живописно, акварелно разтечено нататък, но абсолютно промени по този начин пространството на Ларгото. То стана много по-художествено, много по-въздушно, по-емоционално, по-наситено с преживяване", подчерта Весела Ножарова.
Инсталацията на Сашо Стоицов показа историята на София. Изглежда като археологически обект. С какво послание излиза Стоицов пред публиката:
"По-задълбочено оценяване на нещата, на мисленето, на мъдростта. София е уникален град, винаги е бил и сега ще бъде. Той в момента е уникален, аз, като се разхождам по улиците, такъв град не съм виждал."
Сашо Стоицов прави обекти, които са псевдоархеологически находки:
"Той има цяла серия от произведения, които прави още през 90-те години, които са като имитация на съществуващи обекти, прави ги от картон, те изглеждат като измислени, в същото време имитира водата, имитира формата, която е псевдоархеологическа и ги слагаме между тези истински археологически обекти и създаваме много особена среда между съвремие и минало".
"Колата София е изключително странен обект, направена на ръка, тя е в движение, може да се кара напред назад, има вид на спортна кола, на увеличен мачбокс кола от нашето детство. Малка количка, която е увеличена. Всичко е направено на ръка, джантите са боядисани с боя, която е за печки", разказа Весела Ножарова.
Лазар Лютаков е един от участниците във фестивала Sofia Art Projects. Той живее във Виена. Участвал е многократно в няколко биеналета - Венеция, Москва, Виена. В България е разпознаваем с проекта “Мазето на Баба Васа”. Той разказа повече за автомобила Колата София.

"Става въпрос за един изключително радикален автомобил, който съществува, развит е от инженер Велизар Андреев и от неговия син доц. Божидар Андреев в средата на 80-те години. Ако поразсъждаваме малко какво представлява спортната кола, спортната кола е това возило, което би трябвало да бъде най-много в крак с времето. Спортната кола е този уред, който придава форма на актуалните инженерни тенденции, технологии, материали. Спортната кола е един изключително представителен проект", каза за предаването "Нощен хоризонт" Лазар Лютаков.
Той обясни, че не става въпрос за един-единствен прототип, а за автомобил, който е развит с идеята да бъде въведен в серийно производство от около 200 бройки годишно. Произведени са едва 50 броя от този автомобил. Предполага се, че до наши дни са останали между 10 и 20.

София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..