За желанието си да стане хореограф самата Маргарита Арнаудова споделя в интервю, публикувано в книгата „Срещи с балетни дейци“:
“Още като ученичка в Балетното училище мечтаех да правя хореографски постановки. Първите години в института танцувах много - там студентите сами поставяха миниатюри, сцени, а аз бях все още танцуваща балерина. Участвах в постановки на по-големите курсове и на мои колеги. Не съжалявам, че не останах изпълнител. Постановъчната работа е далеч по-интересна. Като постановчик човек може да преживее всичко - дори това, което като актьор на би могъл. Защото изпълнителят създава роля, поверена от балетмайстора. А балетмайсторът в процеса на постановката, когато работи над образите, изживява емоциите, характерни за всички герои. Професията на балетмайстора е много богата на изживявания, на вълнения.“
Още като студентка Маргарита Арнаудова прави първата си постановка на балета „Пепеляшка“ в Казанския театър за опера и балет, после работи като балетмайстор в Операта в Харков. При завръщането си в България прави различни постановки в оперните театри, а през 1974 г. я канят като хореограф от балет „Арабеск“ - това е първият случай, в който прочутият балет кани българин за постановчик. След първата съвместна работа Маргарита Арнаудова става директор и главен балетмайстор на прочутата трупа. Сред първите й постановки са „Бразилски импресии“ от Вила-Лобос, "Симфония реквием" от Кюркчийски, "Адажио" от Албинони, "Пасакалия" от Бах.
Още с появата си на наша сцена Маргарита Араудова впечатлява със съвременното си виждане за балета, с търсенето на българския образ със средствата на съвремения танц. И днес се помнят като събития постановките й на български балети: „Нестинарка“ и “Нощта срещу Еньов ден“ на Марин Големинов, “Легенда за езерото“ на Панчо Владигеров, “Сянката" на Александър Текелиев, “Бариерата“ от Ангел Котев. Неслучайно голямата награда на конкурса за съвременна хореография върху българска музика носи нейното име.
Маргарита Арнаудова е автор на хореографията на 60 балета по време на 30-годишната си кариера, а всички си спомнят нейните „Пролетно тайнство“ и „Жар птица“ от Стравински, “Ромео и Жулиета“ от Прокофиев, “Сътворението на света“ от Андрей Петров, “Равнодействие“ от Жан-Мишел Жар, “Човекът, когото обичам“ по Гершуин, “Здравей, Бродуей“ и още много други.
Рубриката "Помните ли..." с музика от танцовата драма "Нестинарка" от Големинов можете да чуете в звуковия файл.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..