Анкетата показва и интересни детайли изобщо за очакванията на жените и тяхната готовност да се опитват да съчетаят професия и отглеждане на дете, както и от какво биха се отказали, ако очакванията им не съвпадат с реалността.
"Огромната част от майките разбират дали им се предоставят социални придобивки чак по време на интервюто за работа. Това са 64%. Те не са успели да намерят тази важна информация на най-логичните места – в обявата за работа, в сайта на компанията, в социалните мрежи, в групи, но време на интервю за работа се притесняваме да говорим за семейното си положение и да задаваме такива специфични въпроси". Това каза в интервю за предаването "Хоризонт до обед" авторът на анкетата Александра Джандева, която е майка на три деца и блогър:
"Най-често в анкетата се повтаряха отговорите – ваучери за храна, възможност за дистанционна работа, допълнително здравно осигуряване, гъвкаво работно време, почасова заетост, финансов бонус за раждане на дете, възможност за консултация с психолог, осигурена от работодателя. Това са нещата, които работодателите си представят, че са социален пакет, насочен към работещите майки. Майките не искат нещо по-различно. На първите няколко места майките поставят гъвкавото работно време (над 80% са го посочили), възможността за редуване на работа от офис и от вкъщи и допълнителните дни към годишния отпуск".
"Имам 13-годишен опит в журналистиката, който просто се изпари, когато станах майка, защото децата ми все още са малки и изискват много време и ангажираност. Аз трябва да съм до тях, а пък и професията ми е такава, че трудно мога да се върна на ненормиран работен ден, в който непрекъснато да съм на разположение, на линия. Общо взето в момента, в който второто ми майчинство беше към края си, аз вече знаех, че трябва да се подготвя за работа на свободна практика. Започнах да уча много различни неща и започнах да пиша блог, за да се върна към реалността. Повече от година съществува моят блог. Той е плод на разговорите ми с другите майки и най-вече на това какво ги вълнува и какво ги притеснява".
Цялото интервю с Александра Джанджева можете да чуете от звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..