Университетският театър на НБУ възобновява спектакъла "Дневникът на един луд" от Гогол с театрално предизвикателство – в главната роля влиза жена в лицето на Антоанета Петрова. Премиерата е тази вечер.
Актьорът Валентин Ганев, който режисира спектакъла, разказа пред БНР, че става дума за постановка, която е била "студентски опит" от края на миналия век.
"Направихме този спектакъл първо като учебна работа, след това Варненският театър ни подаде ръка и довършихме тази работа. Тя тогава го игра, спечели няколко награди, включително международна, в Беларус, на един фестивал на моноспектаклите. Сега се появи идеята да го качим отново на сцена."
В историята има и намесен текст от Наум Шопов, по който той е играл някога в драматизацията на повестта на Гогол.
"Харесва ми как някакви текстове пътуват през времето и се предават от ръка на ръка, едва ли не като апокрифи. Това заглавие е доста популярно, то се играе и от други колеги в София. Нашето предизвикателство беше как едно момиче, една жена може да се превъплъти в този образ на чиновник, на този малък Гоголев човек", отбеляза Валентин Ганев.
"На нас ни хрумна, че човекът, чиновникът, поставен в репресивна машина губи пол, губи възраст и се превръща в някакъв зеленчук, някакво тревопасно, което е подчинено и е функция на цялото, на всичко репресивно. И в желанието си да разкъса тази ципа, копнежът му за човешка топлина, любов, признание на човешките му достойнства е като че ли нашето театрално постижение и усилие", коментира Ганев в предаването "Хоризонт до обед".
"Изглежда този мегаломански бацил го има във всеки човек и колкото той е по-натискан, има опасност някъде да се прояви и то в уродливи форми", допълни актьорът и режисьор, който кани желаещите да видят спектакъла.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..