"Всички бяха изненадани в приятния смисъл на думата. Моята интерпретация е доста съвременна и актуална. Аз се опитвам да разказвам за нещата, които в момента ни вълнуват, а не когато е била писана самата пиеса", каза Теодора Лилян пред БНР.
Оригиналът на пиесата остава недовършен. Имало е много опити за завършването ѝ. Най-известният финал е на Владимир Набоков и именно него е използвала Лилян в своя сценичен прочит на творбата.

"Историята малко се отличава от това, което е в самата пиеса. Аз съм се опитала не да отправям послания, а да задам въпроси. В момента много малко хора се чувстват добре. Всеки търси начин да се почувства добре чрез различни варианти, в самата пиеса показани. Има някакъв генерален проблем при всеки от нас и всеки се бори по свой си начин."
Пушкин е бащата на руския език, както го четем сега, и няма как да не е актуален, отбеляза режисьорката.
Лилян обича да използва стари текстове и да прави съвременни интерпретации. Вярва, че театърът не дава отговори, а задава на зрителя въпроси.
"Самата пиеса е огромна загадка. Самото име "Русалка" дори не го е дал дори Пушкин. Пиесата е публикувана за първи път след неговата смърт. Има много изследвания, че самата фабула, както е подредена в момента, не е редът, в който Пушкин я е завещал. Ние не знаем той как е искал да върви - коя история зад коя. Има и някои тълкувания, че не е написал самата пиеса."
Цялото интервю от предаването "Хоризонт до обед" слушайте в звуковия файл.
Снимки: Стефан Щерев
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..