2
"Укротяване на опърничавата" е една от най-ранните му творби в ренесансовата епоха, където жената в социума, а и в дома е силно подчинена на мъжката воля.
И така, образът на опърничавата се явява като форма на бунт срещу ограниченията в шекспировото съвремие.
Жената с характер, свои желания и стремежи не се вписва в общоприети норми, диктувани от строго мъжкия свят. Такава жена се отличава като личност, носи отговорност и поема риск да бъде различна. Такава жена е ярка, предизвикателна, готова да отстоява своята идентичност. Тук Шекспир залага конфликта между нея и мъжкия свят, в това да остане себе си, но и да открие любовта.
Този шекспиров архетип може да бъде разпознат многократно в литературата, в киното и театъра, като отделни негови черти създават свои архетипове – на капризната жена, на властната жена, на ревнивата жена и така нататък. Така се раждат знакови произведения, стъпващи на противоборството между мъжкия и женския характер, в които жената запазва своите личностни черти и изпъква на фона на мъжката доминация.
В средата на миналия век американският композитор Коул Портър написва мюзикъла „Целуни ме Кейт“ по мотиви от шекспировата пиеса „Укротяване на опърничавата“. За да създадат либретото са помолени семейството на Бела и Самюел Спивак, които по същото време са в разгара на своя брачен конфликт. Така се ражда една история с две сюжетни линии – от времето на Шекспир и от средата на 20 век. Пиеса в пиесата или две истории със сходен сюжет, които доказват, че макар времето да се е сменило героите все още не са решили своите проблеми.
В края на миналата година мюзикълът „Целуни ме Кейт“ имаше своята премиера на сцената на Държавния музикален театър Стефан Македонски. Режисьорското виждане е на Александър Текелиев, а хореографията на Йоана Стоянова. Диригент – постановчик Дориан Молхов.

"Да, действително, в представленията и на сцената най-уместни са лъжите и затова там любовта изглежда толкова невероятна и красива, защото всички искаме любовта да побеждава винаги, а на сцената всъщност даваме живот на мечтите си, каза в "Нощен Хоризонт" Марчо Апостолов, солист в Музикалния театър.
"На сцената обличаме кожата на друг човек и можем да изживеем емоции, които в цивилния живот не можем. На сцената сбъдваме някои от несбъднатите си мечти, каза в "Нощен Хоризонт" Зорница Дамянова, солист в Музикалния театър и с главна роля в "Целуни ме, Кейт".
"Аз съм влюбена в моята роля, отдавна не ми се е случвало толкова да заобичам ролята си. В "Целуни ме, Кейт" играя ролята на Лоис Лейн, която в "Укротяване на опърничавата" изпълнява ролята на Бианка, тя е млада жена, която е много амбициозна, певица от нощни заведения, която обаче иска да стане актриса и да стане звездата на Бродуей, разказа още Зорница Дамянова.
Зорница Дамянова и Марчо Апостолов са солисти на Музикалния театър, които имат главни роли в мюзикъла „Целуни ме Кейт“ - една комедия която предизвиква героите в много комични ситуации и щастлива развръзка.
Целуни ме, Кейт!” е мюзикъл, написан от Коул Портър по либретото на холивудските сценаристи – съпрузите Бела и Самюъл Спивак през 1948 г. Портър е един от най-значимите американски композитори. Ненадминатото либрето на „Целуни ме, Кейт!“ е по мотиви от комедията „Укротяване на опърничавата“ на Уилям Шекспир.
Още по темата в звуковия файл.
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..