Темата за изкуствения интелект е в центъра на обществения интерес в целия свят. Той се превръща във визитната картичка на новия XXI век. Хората едва сега разбират, че са се стремили към нещо, което всъщност ги заплашва със своята изкусност.
Песента „Век на изкуствен интелект“ повдига темата за изкуствения интелект в изкуството и доказва автентичността на естествения творчески интелект на създателите й: музика и аранжимент – Петър Попов (екс група "Атлас"), текст – Таня Желязкова-Тея, изпълнител – Яна Галинова.
Изкуственият интелект се асоциира с електронната музика, а в песента „Век на изкуствен интелект“ звучи запомнящ се мелодичен блус. Песента утвърждава надеждата, че въпреки страховете и заплахите от изкуствения интелект, ние оставаме хора и решаваме еднакви проблеми. Ако се приеме, че песента "Кукла" на група "Атлас" е предвестник на съвременен робот, след 31 г. на прага на два века се получава много интересна връзка с новия век на изкуствен интелект.
Песента „Век на изкуствен интелект“ получи подкрепата на Фонд „Популяризиране и развитие на българското културно наследство и творчество“ на Музикаутор от сесия 2023. Тя е класирана сред 74 проекта на 130 български творци в категорията „Популярна музика“. Песента е свързана с няколко иновативни подхода в музикалното творчество.
Днес хората да изправени пред предизвикателствата на новия век, с въвеждането на новите технологии, които навлизат трайно в бита ни. Тази тема вдъхнови Таня Желязкова-Тея да напише текста, който облече в музика Петър Развигоров Попов.
Попов е свързан с музиката от дете - Филхармония „Пионер“, Духов оркестър „Ален Мак“. По-късно става клавирист и вокал в българската рок група „Атлас“. По текст на Димитър Воев и музика на Петър Попов пилотната песен „Кукла“ от албума на „Атлас” през 1992 г. достига първите места в музикалните класации в България. Стои на върха цели 64 седмици в класацията Топ 10 на БНР и е излъчена по VOA EVROPA. Група „Атлас“, за която Пепи Попов пише музика, печели наградата „Група на година“ два пъти – през 1991 г. и през 1992 г.
Той е работил със Стефка Берова и Йордан Марчинков към Концертна дирекция София, с Кичка Бодурова, Георги Христов и много други български популярни изпълнители. През 2005 г. по покана на Таня Желязкова-Тея, тогава директор на Националния дворец на децата, създава химна „Новатори” по повод 55-ата годишнина на двореца. През 2019 г. авторската му песен „Кукла“ влиза в учебниците по Музика за 7 клас. Същата година участва в журито на Детския фестивал „Млади таланти“ към Националния дворец на децата. През 2022 г. заедно с текстописеца Таня Желязкова-Тея печелят в конкурса „Светилник“ на Музикаутор с химна на 153 Спортно училище „Неофит Рилски“, София.
Таня Желязкова-Тея е доктор по теория на познанието и преподавател-изследовател по обща педагогика, история на педагогиката и образованието. Автор на 35 научни статии, 1 научна монография, 1 методическо помагало и съставител на 4 тематични сборника. Създател на Педагогика на информалното образование като самостоятелен клон на педагогиката. Учредител и председател на Движение за деца „Рицари на познанието” (1993-2008) и автор на текста на Химна „Рицари на познанието” по музика на Хайгашот Агасян. Директор е на Националния дворец на децата (2002-2006). Учредител и Председател на Настоятелството на Фондация „Институт за информални иновации”, в която работи в момента. Дванадесет от своите поетични творби е публикувала на конкурсен принцип в десет сборника „Стъпки” – поезия от български учени.
Песента "Век на изкуствен интелект" беше представена в предаването "Бъди какъвто си" от авторите си Петър Развигоров Попов и Таня Желязкова- Тея. Чуйте разговора с тях в приложения аудио файл:
София Арт Институт е организация, която дава равен достъп до изкуство на всеки. Наред с много други проекти, екипът, воден от пианистката Венета Нейнска, стартира организирането на Хорова академия, в която ще могат да участват ентусиасти от различни възрасти. Под артистичното ръководство на Яна Делирадева и Валентина Георгиева, Хоровата академия ще..
На 24 ноември с официално откриване на барелеф и концерт под надслов „Паметта дирижира времето“ Община Шумен, Симфониета Шумен, гост-солистката Пламена Мангова и диригентът Славил Димитров отдадоха почит към паметта на маестро Станислав Ушев. Барелефът вече е поставен на източния вход на Община Шумен, а негови автори са скулпторът Бехчет Данаджъ..
На 28 ноември в залата на Националната музикална академия "Проф. Панчо Владигеров" в София ще бъде открит фестивал за съвременна музика, посветен на 100-годишнината от рождението на композитора Андре Букурещлиев - едно от ярките имена във френския авангард през втората половина на ХХ в. Ще бъдат почетени и други забележителни юбиляри - Лучано Берио и..
Националният музикален театър "Стефан Македонски" кани публиката утре на "Кабаре". Спектакълът ще се играе също на 29 и 30 ноември, както и на 2 декември. Това е гротесков спектакъл за едно общество, което се смее, пее и позира, докато светът навън се плъзга към авторитаризъм. " Живеем в глобална версия на този морален парадокс –..
Тази вечер, 27.11, в Сатиричния театър ще се състои предпремиерата на постановката "Примадони", режисирана от директора на трупата Калин Сърменов. "Едно от нещата, които страшно много ми харесаха в този текст, е неговата липса на претенциозност. Това е един откровен текст, който носи след себе си чиста форма на забавление, усмивка и любов..
В рубриката "Помните ли..." на предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" почитаме един певец с необикновена съдба, работил основно в оперните театри в Русе, Пловдив и София - баса Алексей Милковски. На 26 ноември се навършват 100 г. от рождението му. Алексей Милковски е потомък на знатна фамилия, чиито корени са във Волжка България. Роден е в..
В сряда, 26 ноември, в Първо студио ще се представи Смесеният хор на на БНР, ръководен от диригентката Любомира Александрова. Началото на концерта е в 19:00 часа, а програмата е особено интригуваща: Ще прозвучат духовни произведения от Ценко Минкин, Золтан Кодай и Ленард Бърнстейн. "Избрали сме три контрастни произведения, като едното от тях..