„Войната определено има няколко фронта. Но това е и битка на инати, симптом на по-големите политически сблъсъци не само между Тръмп и Конгреса, но и вътре в самата републиканска партия. Така че въпросът въобще не е за някакви около 5 милиарда долара, които не са никакъв проблем за правителството. 
Има ли криза в методиката на работа на медиите в САЩ в отношението им с президента и как отразяват лесно опровержимите му лъжи? Кого обвинява обществото и каква е ролята на разпознаваемите партийни медии за отношението на хората към кризата? (Примерно „Фокс“ от една страна и от друга – близките до демократите медии.)
Проблемът Тръмп в медиите е точно толкова нерешен, колкото и преди 2-3 години. Въпросът обаче вече е в по-малките медийни играчи, а не толкова във „Fox“ или „CNN”, за чието влияние толкова много говорим постоянно. Защото, колкото и странно да звучи, те имат по около 2 милиона гледаемост на вечер, което не е толкова много. В САЩ отдавна няма монолитно медийно покритие, както беше навремето с трите телевизионни медийни компании, чиято гледаемост е била над 50-60 милиона. Сега социалните мрежи имат огромна сила и дори не е ясно кой на кого и по какъв начин влияе. Аз и колегите ми като изследователи на този проблем от 10 години си скубем косите и си блъскаме главите да разберем кое влияе на обществото повече – традиционните медии или социалните мрежи. И може би това, което Тръмп прави с „Туитър“ е наистина печелившо, защото когато президентът на САЩ изстреля туит, в който заплашва примерно Иран, то няма как да не се мултиплицира и в традиционните, и в социалните медии. В същото време това не минава през стандартните филтри, както беше преди. Например някой от старите президенти, когато е бил хванат да говори неистина, което се е случило веднъж-два пъти, ами то после това се анализира с месеци… Днес такъв филтър няма – казаното от президентът се мултиплицира за секунди и край… И това е много сериозен медиен проблем, особено в контекста на управлението на Тръмп. Няма единна стратегия как медиите да се справят с него. Освен това, недоверието в мейнстрийм медиите постоянно расте и оттам хората стават все по-скептични и предпочитат да говорят вместо да мислят.
"Не е нужно хората да са трезви или да са спрели наркотиците, за да заслужават храна, подслон и мило отношение". Такава е философията на "Розовата къща" – нископрагов център за работа с хора, зависими от наркотици и алкохол. В къщата хората получават храна, дрехи и всякаква помощ, от която се нуждаят, докато на местата, където те се събират,..
Екстремните метеорологични и климатични явления са причинили икономически загуби на активи, оценявани на 822 млрд. евро за периода 1980-2024 г. в Европейския съюз, като над 208 млрд. евро (25 %) от тях са настъпили между 2021 и 2024 г. Анализите на Европейската агенция по околна среда показват, че икономическите загуби се увеличават всяка..
На 27 ноември (четвъртък) – забравения Ден на победите, от 16.00 часа в Националния военноисторически музей на ул. "Черковна" 92 в София ще бъде открита изложбата "Войната и творците. Пътят през мрака". Тя представлява аудио-визуално пътешествие, в което войната е представена през очите на творците – художници, писатели, фотографи, които са..
През последните години навлизането на дигиталната среда в живота на децата се превърна в централен обществен въпрос. Нови изследвания очертават тревожна картина: постоянният престой в социалните мрежи и безкрайното скролване в краткосрочен план привидно намаляват тревожността, но в дългосрочен – увеличават риска от депресивни състояния. Причината е в..
На прага на 2026 година в Lege Artis коментираме бюджета и здравните политики с д-р Стойчо Кацаров, п редседател на Центъра за защита правата в здравеопазването. "Харчат се все повече пари за същото качество и достъп до услуги" , заявява д-р Кацаров. Субсидиите ще се дават на избирателен принцип, и то само на държавни и общински болници, по..