„TANGOMACHINE“ е първият танцов танго-спектакъл у нас, който изследва в дълбочина естетиката на аржентинското танго. С него авторът, хореограф и изпълнител в спектакъла Ивайло Александров и партньорката му в танца Габриела Панчева изразяват величието на танца. За тях той не е просто национална култура на Аржентина или социален танц, който се танцува по т.нар. "милонги", а една истинска естетическа революция.
„Танго отдавна вече се е превърнал в алтернатива на всяко едно сценично действие. Той вече има своята екранна история, своята грандиозна композиторска и музикална история, своята хореографска и техническа история. Вече говорим за школи в аржентинското танго, които обуславят развитието му и бъдещата му значимост“, обясни в ефира на „Какво се случва“ Ивайло Александров.

Целта на „TANGOMACHINE“ е да обедини елегантността на класическото танго, наричано още Tango Milonguero, с екстравагантността на Tango Nuevo – тангото на младите, което е крайно непознато в България, за да покаже безграничността на танца. Спектакълът излиза от рамките на познатото, за да навлезе в дебрите на неизвестното и така да разчупи формата, представите и усещанията за тангото, дори с начина, по който се изпълнява.
„TANGOMACHINE“ е изграден на базата на съновидението и реалността. Той прелива от дигиталната форма към живото действие. Танцьорите се срещат с публиката едва на финала, когато екранът се вдигне и се осъществи първото пряко съприкосновение с духа на салона, в който танцуват.
„Постарали сме се да предадем в детайли танца във всяко едно отношение“, споделя Габриела Панчева. Тя твърди, че именно в дигиталната визия може да се изследва сложността на танца и да се наблюдават движенията на тялото.
Ивайло Александров е на мнение, че именно това превръща и „TANGOMACHINE“ в уникален спектакъл:
„Той се занимава с проблема за взаимоотношенията между мъжа и жената. Всъщност разказва един човешки живот в буквалния и преносен смисъл на думата. С всичките перипетии и конфликти, с всичките очарования и с цялата тази доза привличане и отблъскване.“
Всеки от танците в спектакъла отразява даден житейски период в една връзка. Според публиката го прави дори по-добре от която и да било словесна конструкция.
Чрез танца Ивайло Александров и Габриела Панчева предават усещанията и емоцията си на зрителите, а те от своя страна ги разчитат и се припознават в тях. Това се случва един път в месеца на сцената на Театрална работилница „Сфумато“. Следващата дата е 18 ноември.
Повече за спектакъла и за магията на аржентинското танго можете да чуете в звуковия файл.
Снимки, видео – Театрална работилница "Сфумато", YouTube
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
На 28 ноември 2025 г. Сатиричният театър "Алеко Константинов" ще представи премиерата на комедията "Примадони" от Кен Лудвиг – една от най-енергичните и забавни пиеси на съвременната американска сцена. Постановката е на режисьора Калин Сърменов, който среща зрителите с остроумния свят на Лудвиг, изпълнен с обърквания, маскировки, влюбени герои..