Артистите и режисьорите в театър „Азарян“ са поставени в трудна ситуация поради високи наеми за залата. Театърът, кръстен на големия актьор и театрален учител – професор Крикор Азарян, е застрашен от това да не функционира повече като сцена, твърдят артисти, притеснени, че е възможно да се стигне до фалит на театъра, както се случи с Червената къща, с ДНК – център за танц и пърформанс, които също са част от предприятието „Национален дворец на културата“. В момента пространството търси спасителна формула, за да оцелее“, твърди актрисата Касиел Ноа Ашер:
„Театър „Азарян“, като част от частното дружество НДК, се докарва до фалит последните години от лоши политики. Неслучайно този театър е кръстен на Крикор Азарян, за да има различна сцена, която да предлага малко по-различен театър. От една година, откакто моето представление „Нощта на покера“ се сблъскваме с битка с вятърни мелници. Техническият екип там е много отдаден. Но голям проблем има със сайта, който непрекъснато се бъгва, става невъзможно за хората да си купят билети с два клика. Липсват разпространители на събитията, които истински да се грижат за събитията, които са сключили договор с НДК. В тези времена тези хора са изключително важни.
Дълговете на НДК са огромни, но когато ти не пускаш парно на своята публика, ти гониш тази публика. Ние, артистите, можем и на студ, и на пек, но ни е неудобно от нашата публика. Театър „Азарян“ трябва да се развива с повече инициативи, освен представленията, няма почти никакви събития. Понякога изпадаме в невъзможност да си продадем на билетите на желаещите, които искат да дойдат. Трябва да имаме много по-голямо разбиране от ръководството на НДК, имам усещане, че докато се стигне до компромисно решение, се минава през много излишни нива, има фатално забавяне на всичко, което се играе там.
На ежегодния празник на нашия професор Крикор Азарян, благодарение на САБ, ние направихме страхотен концерт в негова чест, имах възможност да отправя молба и настояване към министъра на културата – Атанас Атанасов, да защити, да застане с всички механизми, които Министерството притежава, въпреки че театър „Азарян“ е частно дружество, да помогне за излизане от тази кризисна ситуация, вероятно е възможно да се гласува за ежегодно субсидиране, като сцена с особен статут. Умоляваме всички да се бърза, защото с всяко едно ново представление, става все по-трудно, живеем в чудовищни времена, с готовност, отдаване всички можем да спасим театър „Азарян“.
Темата за театър „Азарян“ ще бъде продължена в „Артефир“.
Повече чуйте в звуковия файл.
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
На 28 ноември 2025 г. Сатиричният театър "Алеко Константинов" ще представи премиерата на комедията "Примадони" от Кен Лудвиг – една от най-енергичните и забавни пиеси на съвременната американска сцена. Постановката е на режисьора Калин Сърменов, който среща зрителите с остроумния свят на Лудвиг, изпълнен с обърквания, маскировки, влюбени герои..