"Ако човекът е готин, естествено манипулира, това си е част от комуникацията, но го прави по един сравнително съвестен и приятен начин. Тогава говорим за убеждаваща комуникация, това е американски термин. Истина, казана по добър начин, е най-доброто определение за добрата комуникация. Хората не можеш да ги излъжеш сто пъти, но всичко зависи в какви ръце попадат комуникационните похвати" – казва проф. Христо Кафтанджиев, преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски", дългогодишен изследовател на рекламата и създател на комуникационни стратегии.
Проф. Кафтанджиев не вижда проблем във факта, че изкуственият интелект се използва вече масово в създаването на реклами, защото, ако творецът, който стои отзад, е талантлив, се получава и добър продукт.
"Добрата комуникация ни въздейства на емоционално, не на рационално ниво, реагираме на архетипи – казва проф. Кафтанджиев – политиците понякога инстинктивно успяват да доловят това."
"Когато рекламата се набутва насила, като тези на хазартните игри, няма добър ефект. – добавя проф. Кафтанджиев – По-добре да разберем какво иска потребителят и да му дадем това, което наистина търси."
Още за последните достижения в рекламната комуникация – чуйте от проф. Кафтанджиев в "Какво се случва".
Проф. Христо Кафтанджиев е доктор на филологическите науки, професор в Катедра "Връзки с обществеността и реклама" на Факултета по журналистика в Софийския университет. Автор е на много научни статии по реклама и семиотика. Публикувал е 10 книги, след които "Хармония в рекламната комуникация", "Absolut Semiotics", "Образът на жените в рекламата", "Сексът и насилието в рекламата" и др. От тази седмица той започна и серия от семинари за по-широка аудитория, наречени "Тайните на успешната комуникационна стратегия".
"Не е нужно хората да са трезви или да са спрели наркотиците, за да заслужават храна, подслон и мило отношение". Такава е философията на "Розовата къща" – нископрагов център за работа с хора, зависими от наркотици и алкохол. В къщата хората получават храна, дрехи и всякаква помощ, от която се нуждаят, докато на местата, където те се събират,..
Екстремните метеорологични и климатични явления са причинили икономически загуби на активи, оценявани на 822 млрд. евро за периода 1980-2024 г. в Европейския съюз, като над 208 млрд. евро (25 %) от тях са настъпили между 2021 и 2024 г. Анализите на Европейската агенция по околна среда показват, че икономическите загуби се увеличават всяка..
На 27 ноември (четвъртък) – забравения Ден на победите, от 16.00 часа в Националния военноисторически музей на ул. "Черковна" 92 в София ще бъде открита изложбата "Войната и творците. Пътят през мрака". Тя представлява аудио-визуално пътешествие, в което войната е представена през очите на творците – художници, писатели, фотографи, които са..
През последните години навлизането на дигиталната среда в живота на децата се превърна в централен обществен въпрос. Нови изследвания очертават тревожна картина: постоянният престой в социалните мрежи и безкрайното скролване в краткосрочен план привидно намаляват тревожността, но в дългосрочен – увеличават риска от депресивни състояния. Причината е в..
На прага на 2026 година в Lege Artis коментираме бюджета и здравните политики с д-р Стойчо Кацаров, п редседател на Центъра за защита правата в здравеопазването. "Харчат се все повече пари за същото качество и достъп до услуги" , заявява д-р Кацаров. Субсидиите ще се дават на избирателен принцип, и то само на държавни и общински болници, по..