Музиката има неповторимата сила да ни пренася не просто в други светове, но и да си играе с времето и емоциите вътре в нас. Да ни движи по скалата от радост, възбуда и възторг, до тъга, болка и нестихващ гняв. Да ни връща назад към друго наше "Аз и напред" към това, което ни се иска да бъдем или да ни се случи. За да има я музиката обаче, трябва да има не само талант, но и среда, в която той да се развие и изяви.
Една функционираща система за по-добър живот в сферата. Скорошен документ на Европейската комисия дефинира музикалната екосистема като "мрежа от участници в музикалния сектор, тяхната среда, техните взаимозависимости и взаимодействия чрез създаване, разпространение и потребление на музика, така че стойност да се създава както за самата система, така и за системите, част от които е тя".
Различните роли, които заемат участниците в музикалната екосистема, включват отделни права и разбирането им е жизненоважно, не само при анализа на артистичния успех в дигиталната ера, в която живеем.
Поради тази причина Българската асоциация на музикалните продуценти представи първия мащабен доклад, посветен на музикалния бизнес в страната – "Българската музикална екосистема: Икономиката на правата в музиката", чийто автор е Вирго Силамаа.
Докладът е с фокус върху авторските и сродни права, както и взаимодействието между творците, артистите, продуцентите, издателите и организациите за колективно управление на права. Той използва концепцията за екосистема, за да опише сложния и взаимосвързан характер на музикалния сектор.
Тази концепция би помогнала да бъдат по-добре разбрани разнообразните участници и техните многопластови взаимодействия, както и да помогне за идентифициране на необходимите методи за ефективно формиране на политики и колективни действия.
За правата в музиката и за това запознати ли са участниците в индустрията с тях, за това каква е съвременната музикална екосистема у нас и пред какви предизвикателства е изправена тя, за това какъв е потенциалът в тази сфера и какво е бъдещето на българската музика в света на AI в "Какво се случва" говори Борал Шен, изпълнителен директор на Българската асоциация на музикалните продуценти.
Чуйте го в звуковия файл:
В епизод 613 "Трамвай по желание" прави радиопремиера на пълнометражния документален филм "Потопът и вкаменената гора", с режисьор Еленко Касалийски и по сценарий на Маргарита Бойчева. "Потопът и вкаменената гора" е филм за уникалния в световен мащаб природен феномен Вкаменената гора, който се намира на дъното на Черно море. Това е филм за..
Книгата на Николай Аретов "Преводната белетристика от първата половина на ХІХ век. Развитие, връзки с оригиналната книжнина, проблеми на рецепцията" разглежда изчерпателно преводните творби в периода от възникването на новата българска литература до Кримската война (1854-1856). Авторът се спира върху развитието на "повествователната техника,..
Драматичният театър "Стефан Киров" - Сливен гостува в София с най-новия си спектакъл – "Боряна". Постановката по пиесата на Йордан Йовков е дело на Петър Денчев. Ролята на Боряна изпълнява актрисата Мария Манолова. "Темата за избора присъства много силно в пиесата, но тя присъства и днес - ние не си даваме сметка, че нашият избор има..
Валери Чакалов, Красимир Добрев, Красимир Карабаджаков и Стефан Божков откриха снощи обща изложба с най-новите си творби, създадени в последните години. Валери Чакалов работи в областта на графиката, живописта и неконвенционалното изкуство. Красимир Карабаджаков "притежава изключително освободено образно мислене, а експресионистичните му картини..
На 28 ноември 2025 г. Сатиричният театър "Алеко Константинов" ще представи премиерата на комедията "Примадони" от Кен Лудвиг – една от най-енергичните и забавни пиеси на съвременната американска сцена. Постановката е на режисьора Калин Сърменов, който среща зрителите с остроумния свят на Лудвиг, изпълнен с обърквания, маскировки, влюбени герои..