От Асоциацията на пострадали при катастрофи предлагат поставяне на камери в автобусите, за да се знае какво се случва по време на път. От там припомниха, че след като преди година са поставени видеорегистратори в линейките в София нарушенията, направени от шофьорите, са намалели с 40-50%.
От ГЕРБ пък предлагат създаването на Българска автомобилна камара. В нея е предвидено да се обединят превозвачите на пътници и товари в страната.
Дали двете мерки, които имат отношение към сигурност на пътниците и саморегулиране на бранша са уместни- това е темата ни разговор със собственика на „Хеброс бус“ Веселин Дошков.
Според него предлаганата камара е добро предложение и ще има добър ефект върху транспортния бизнес. Според него ще се подобри контролът и регулацията и на пътническите, и на товарните превози. Браншът не е единен, има съпротива срещу предлаганото сдружаване, но европейската практика е доказала, че това е правилният подход. У нас също има добри примери, каза В. Дошков и даде пример с камарата на строителите.
По отношение на камерите в автобусите той сподели собствена положителна практика. В автобуси, в които има видеонаблюдение, шофьорите и кондукторите са по- дисциплинирани към работата и по- коректни към пътниците.
В разговора Веселин Дошков открои един от най- големите проблеми на транспортния бранш- липсата на кадри. Според него въпросът дори не е в заплащането и в условията на труд, просто физически няма хора, няма кандидати за шофьори.
Друга все още неравна битка е тази със сивия сектор, където се работи без правила, включително застрашаващи човешкия живот.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...