Когато има неизправност на пътя, тези проблеми не трябва да се замитат, защото те ни учат, че пътната инфраструктура влияе основно на пътната безопасност, и когато 12 месеца се подават множество сигнали за един конкретен пътен участък, трябва да се вземат незабавни мерки, независимо кой е стопанинът на пътя, заяви Владимир Тодоров председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, който участва в извънредната среща в Министерския съвет за автобусната катасатрофа.
Тодоров каза, че първото, което трябва да се направи, е да се разбере кой носи отговорността за катастрофата край Своге и какви са причините за нея.
Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия.
Защо и кой не си е свършил работата, след като пет пъти са подавани сигнали ?
Ние бяхме първите, които сигнализирахме Пътната агенция, че там има проблем, че там има идентични катастрофи и като податели на тези сигнали ние искахме да видим кой и защо не си е свършил работата.
Стана ясно, че Пътната агенция след нашите сигнали прави собствено проучване, то доказва нашите твърдения, правят лабораторно изследване, замерва се износеността на асфалта, след което те по свои правомощия взимат отношение и вече по разписани договори се опитват да накарат фирмата строител, която поддържа и гарантира това съоръжение да вземе мерки. Макар че фирмата строител, макар че пътят е в гаранция, на взема и последваната среща дори е била на 15 август, но представителите на фирмата не са подписани тези протоколи и в крайна сметка се стигна до този инцидент.
АПИ има правомощията да действа като в аварийна ситуация, да затвори този път или да започне авариен ремонт за собствена сметка, който после да фактурира. Защото през съдебните процедури са са години това няма да е ефективно. Последната и среща с фирмата изпълнител е била на 15 август, но нищо не е направено. След като от изпълнителя Трейс груп заявяват, че те нямат вина, кой носи тогава голямата отговорност ?
Според Тодоров няма да има проблем с изплащането на застраховките, въпреки че не минал прегледа, автобусът има застраховка. Има и застрахвок ан местата и гражданска отговорност, днес чухме, че застрахователя е стартила изплащане на медицинските средства, така че хората ще бъдат финансирани и обезвъзмездени.
От Българската асоциация на пострадали при катастрофи са обявили телефон за съвети при процеса на изплащане на застраховките 077 17 112 .
Цялото интервю с Владимир Тодоров е в звуковя файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...