На мене не ми е ясно как без административен център даден град ще взима решение за друг град. Необходима е повече яснова заяви областният управител на Пловдив Здравко Димитров във връзка с предлаганото ново райониране на страната от МРРБ - Дунавски, Черноморски, Югозападен и Тракийско-Родопски, които ще заместят досегашните шест.
Вариантът, който се предлага не е лош. Каквото и да си говорим обаче областните управители имат много отгворности и задължения, а нямат финансиране. Отговаряме за бедствия, кризи и аварии, а когато се случат, няма как да реагираме.
Още навремето министър Дянков беше казал, че законът е правен, правен, но е останал недовършен. Трябва да помислим за бъдещето как ще се управляват тези райони. Ако те се управляват без центрове, тогава ще има много повече проблеми. Всеки град ще иска повече за себе си. Ще се прояви и много по-голям егоизъм.
Проектът още не ни е представен, но както е казано, разбирам, че областите ще бъдат закрити. Лично мене това не ме притеснява.
Засега имам задачи, които трябва да изпълня. Остава да завършим Асеновградско шосе, за питейната вода – каскада „Въча“ стартира предпроектното проучване с подадени оферти от 4 фирми. Ако ги завърши тези задачи, ще се оттегля с чест.
Всичко е относително обаче, когато има повече фирми, има обжалвания. Днес изтича срокът за подаване на офертите за каскадата. Възможно е и да се стигне до строителство до края на мандата.
За летище Пловдив ми е много болно, че се провали по този начин. Дано да не спрат и полетите. Не виждам кой нормален администратор би се радвал на този факт.
Във връзка със страстите около разрушаването на Бетонния мост, Димитров заяви, че не би трябвало да бъде събарян. Ако това все пак се случи, мостът трябва да бъде направен отново, подчерта Димитров.
До нова година ще бъдат пуснати трасетата на Асеновградско шосе и ще останат за изпълнение само локалите, които не бяха включени в проекта. Мнението ми беше, че без локали ще пречим на бизнеса, а без кръгово – ще се задръсти движението. Направил съм всичко възможно да спазим сроковете около строителството, но няма как да успеем с графика, защото работата около тях още продължава. заяви още областният управител на Пловдив Здравко Димитров.
Чуйте интервюто от звуковия файл:
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...