„По отношение на кредиторите проблемът е изчистен. Това беше един голям проблем през последните години, но на практика той вече не стои на дневен ред.
Иначе в това си състояние холдингът е изпразнен от съдържание, защото всички активи са прехвърлени към „БДЖ Пътнически превози“ и „БДЖ Товарни превози“, а той има да продава някакви дребни активи. Бих препоръчал на министъра да се позаинтересува как е това в някои западни страни. И там има холдинг, но неговите функции са много по-различни – заяви в интервю за Ради Пловдив Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ.
„БДЖ тръгнаха надолу, откакто се разделиха от Железопътна инфраструктура. Най-добре е може би Национална компания Железопътна инфраструктура да бъде в един холдинг с Пътнически и Товарни превози. Този холдинг може да притежава и подвижен състав за пътнически превози, закупен от държавата“ – смята синдикалистът.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...