Стана ясно, че инициативата е по програма на НКЖИ, за която има около 202 мил. лева. Целта за реализиране на средствата е скоростният път София – Свиленград, който минава през гара Пловдив. Проектантите доказаха, че с развитието на Пловдив е необходимо да се запазят съществуващите връзки, заедно с връзката, която трябва да бъде осъществена под ареала на гарата. НКЖИ разработва проекта, като водещото ще бъде нивелетното разположение на релсовия път. Това ще бъде изходната точка за конструиране на релсите, на каква височина. След това ще изготвим комплексно задание за запазване на бетонния мост. Има едно ново „ухо“ за да може от бул. „Христо Ботев“, от ареала на гарата, транспортният поток да се качва на бетонния мост. Основен проблем за това решение е методът за преминаване под гаровия ареал. Според нас, много по-изгоден е т.н. тунелен способ, и той да се наложи като начин на работа. Точни срокове не са определени. До месец юли ще бъде ясна идейната фаза на гаровия перон.
Бизнесът иска да има по-добри условия за придвижване. Живеем с проблемите на Пловдив, така искаме да бъдем в полза на всички.
Интервюто с инж. Румен Хорев е в звуковия файл.След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...