С правителствено постановление се създава Национален координационен център за безопасно движение по пътищата като част от мерките за ограничаване на катастрофите до 2020 г.
В структурата на Центъра влизат служители на „Национална полиция“, „Пожарна безопасност и защита на населението“, Агенция „Пътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Центърът ще осигурява оперативна координация и взаимодействие между компетентните държавни структури при прилагането на мерки за превенция, временна организация на движение, координация при усложнени пътни и метеорологични условия, затруднения или блокиране на движението, пътнотранспортни произшествия и аварии на територията на страната.
Центърът ще работи непрекъснато - при режим 24/7. Целта е в реално време служителите да получават сигнали и информация от всички компетентни институции и след оперативна обработка на данните да се предприемат общи действия за реакция.
Центърът не е отделно юридическо лице и ще бъде разположен в сграда на Министерството на вътрешните работи. За неговото обезпечаване няма да бъдат разходвани допълнителни бюджетни средства, няма да бъдат разкривани и допълнителни щатни бройки.
Председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров смята, че новата структура е необходима, защото ще скъси времето за реакция при катастрофи или тежки метеорологични условия.Това ще подобри реакцията след катастрофи и може би ще спаси няколко човешки живота, защото много пъти линейките закъсняват. Опитът и в другите държави показва, че трябва да има такова взаимодействие. Нужно е свързването на видеонаблюдението между отделните градове, за да може при критична ситуация тези служби да ползват тази видео връзка и да реагират по- бързо.
Според адвокат Тодоров липсата на държавна воля да налага високи глоби на нарушителите на пътя, ниската събираемост на санкциите, както и безотговорното шофиране са причините за големия брой ПТП-та, жертви и ранени на пътя.
Един германец не е по- съвестен от нас, но знае, че глобата му ще бъде взета.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...