Свидетели сме на поредния неправилен подход от страна на институциите. Виждаме лобисти, интереси, прозиращи зад текстовете и такива, които не кореспондират с реалната обстановка в страната. Това заяви Магдалена Милтенова – председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи по повод предложения за обществено обсъждане Проектозакон за пътните превозни средства.
В условията на един дигитален свят, когато искаме да развиваме технологиите, казваме, че ще има технически паспорт на хартиен носител, който ще се носи винаги нас. Това е абсурдно.
Наистина не разбираме какво налага толкова данни да се въвеждат в нещо дпълнително, да се създава допълнителен сървър. И в момента базата данни в МВР е достатъчно пълна по отношение на едно превозно средство. Сега сме единствената държава в ЕС, която ще въведе нещо подобно.
Според Милтенова, навсякъде съществуват сервизни книжки, които обаче не са със задължителен характер. Създават се бюрократични пречки за обществото и новите текстове, които изникват, непрекъснато ги увеличават.
Не виждаме как подобен подход ще повлияе на ограничаване на катастрофите по пътищата. Статистиката ясно сочи, че огромен процент от катастрофите са, заради несъобразена скорост. Как това, че вие имате паспорт в автомобила си, ще повлияе на това, да карате по-разумно?!
С този проектозакон ще увеличим само административната и финансовата тежест върху всеки един български гражданин. Изискванията към центровете, които ще осъществяват регистрацията, са толкова прекомерно завишени, че само конкретни дружества ще могат да им отговорят. Има лобизъм зад текстовете и липса на грижа за гражданите.
Когато искате да създадете нещо полезно за обществото, го правите така, че да облекчите административните процедури и финансоват тежест.
Ако проектозаконът мине, той ще създаде условия за корупция и е лишен от всякаква логика, заяви още Магдалена Милтенова.
Чуйте повече от звуковия файл:
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...