На форума мнения ще споделят арх. Антоанета Топалова - специалист по градоустройство и опазване на културното наследство, бивш главен архитект на Пловдив, арх. Тереза Колева - експерт по градоустройство и урбанизъм арх. Невена Пачеджиева - член на Съюз на ландшафтните архитекти, учител по парково строителство, зам.председател на Обществен експертен съвет по озеленяване към Община Пловдив и инж. Петър Фандъков - транспортен инженер, експерт по планиране на трафика.
Предстоящото изменение на ОУП е едно от най- важните събититя на настоящия мандат, защото ще определи бъдещето на грата за десетилетия напред и то в най- важните за живота му сфери - строителство, транспорт, зелена система, културно наследство, акцентира Добромира Костова, която е представител на Зелено движение в групата на ДБ, а в Общинския съвет е председател на комисията по градоустройство.
В предаването "Точно днес" тя сподели, че сред добрите страни на предложения проект е намерението за изграждане на градска железница, която е много екологичен транспорт. По думите й това трябва де е много категорично записано в документа, защото сега той предполага и вариант, в който ОУП да се приеме и без нея.
Проектът покзва и отговорно отношение към културното наследство, отбеляза общинският съветник.
Проблемни, според нея, са предложенията, свързани със зелената система.
Тя обяви, че с предложенията има опасност 1500 декара зелени площи, разпръснти в целия град, да изчезнат и да се застроят.
Особено важно е да се акцентира върху плановете за развитие на южната част на града, където възникват нови квартали. Там има опасност озеленяването да се се остави в ръцете на частните собственици на имоти които да сложат "туи в саксии" и така само формално да спазят изискванията.
Затова от ДБ настояват да бъдат обособени "зелени клинове"- непрекъснати зелени зони, за да се гарантира, че няма да има само имитация на съобразяване с правилата.
Разговорът с Доромира Костова е в прикачения звуков файл,
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...