Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Околовръстният път да бъде изграден по стандарти

"Околовръстният път на Пловдив е невралгичен път, през който преминават десетки леки и тежкотоварни коли на ден. Това предполага изграждане на пътното съоръжение с габарити, отговарящи както на нормативната уредба, така и на интересите на бизнеса и обществото. Инцидентът с верижната катастрофа на ремонтирания участък доказва необходимостта от нашата  реакция,  заяви изпълнителният директор на „Бизнесът за Пловдив“ Александър Стайков.

Той попита риторично  какво точно е наложило поставянето на близо 11,5 км обезопасителни мантинели на прав участък, което създава предпоставки за ПТП, вместо да ги предотвратява. 

„Съгласно нормативните изисквания, пространственото развитие на трасето не трябва да предизвиква умора и психическо напрежение у водачите. По личен опит мога да кажа, че се създава впечатление  за стесняване на ремонтирания участък, което е предпоставка за ПТП.“

По думите на Стайков, позицията на Сдружението е много ясна и те ще настояват  както  за преоразмеряване на настоящото платно, така и за премахване на ограничителните мантинели. Така поставени на прав участък, те  създават условия за ПТП и ограничават и възможностите за реакция на помощни органи като екипи на „Бърза помощ“ и „Пожарна“, ако се наложи. Поискахме от АПИ на основание Закона за достъп до обществена инфхормация, да ни бъде предоставена информация за одитния доклад, касаещ  ремонта на пътя, който е неразделна част от  проектната документация относно пътната безопасност.

"От АПИ получихме незадоволителен отговор. „Участъкът – 14 км. не е част от  трансевропейската пътна мрежа на територията на Република България, при което при изпълнение на ново строителство или рехабилитация на участъка, не бил необходим задължителен одит за пътна безопасност. Парадоксът е, че югоизточният обход на Пловдив е обявен за обект от национално значение с решение на МС. Затова е задължително изграждането на път по всички стандарти."

Стайков бе категоричен, че съответните органи трябва да излязат с решение за своевременни конкретни действия. В противен случай "Бизнесът за Пловдив" и Сдружението на международните превозвачи, ще предприемат протестни действия. 

Повече - от звуковия файл: 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03