Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

100 млн. лева са неплатените на "Европейски пътища" ремонти

Около 100 милиона лева са неразплатените суми към фирма "Европейски пътища", която извършва ремонт на ключови за Пловдивски област трасета, каза пред Радио Пловдив директорът по строителството Гинка Маринова.  

Днес представители на дружеството се включиха в националния протест с искане да получат дължимото. Техни работници бяха пред Народното събрание и на входния път на Пазарджик.

Завършени обекти

50 милиона невзети плащания фирмата за напълно завършени още миналата година обекти. Пътят Югово - Лъки до началото на област Смолян е завъшен през ноември. Той е с дължина 31 километра, стойността на извършените дейности е около 30 милиона лева. 20 милиона лева не са получени и за ремонта на две пътни отсечки в Карловско - до селата Певците и Васил Левски.

Възложени, но спрени обекти

Фирмата прави ремонта на Околовръстното шосе на Пловдив с обща дължина 14 километра, който трябваше да приключи до септември 2021 година. Изпълнени са два участъка, но все още не е разплатена отсечката от Кукленско до Коматевско шосе, а ремонтът е спрян преди началото на най- тежкия и в лошо състояние последен участък. 

85% е изпълнена работата по 9 километровата отсечка на пътя Първенец - Лилково, но разрешение за продължение на работата след зимата няма, не са платени 6 милиона лева. 

Близо 100% са приключли дейностите и по пътя от Асеновград до границата с област Кърджали - 32 килиметра на стойност 32 милиона лева. 

Не са платени и 6 милона лева за ремонт на пътя Садово - Асеновград.

Гинка Маринова сподели, че освен тези, имат планови задания за още няколко трасета. Едно от тях е Първомай - Асеновград, където всечко е готово за работа, но непосредствено преди началото на ремонта АПИ спира ремонта. Същото е положението с 2 километра отсечка от Карловско шосе до входа на Пловдив и отсечката Пазарджишко шосе - с. Бенковски. За тези пътища е сключено споразумение между служебния министър Виолета Комитова и пътните фирми са поели  ангажимент договорите да се изпълнят до края на м. май. АПИ обаче не дава резрешение, дейност няма, а сроковете изтичат.

Междувременно анализ на фирмата сочи, че заради посъкпването на битума и дизела договорите трябва да се анексират между 30 и 50 процента, за да може да се работи нормално и качествено.

По думите на  Гинка Маринова пътните биха приели да получат дори и обсъжданите 50 процента дължими плащания, защото иначе не могат да продължат дейността си, нито да задържат работниците си "Ако това не стане ще е много добре, а ако не стане - протестите ще продължат"

Цялото интервю е в прокачения звуков файл..





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03