Той поясни, че заради войната в Украйна се е освободил голям летателен капацит на авиокомпаниите и вече има повече заявки за чартърни полети за българските летища. като пример Драганов посочи летище Пловдив, към което увеличението на интереса е значително. Според него България е открита от международните оператори като нова сигурна дестинация.
"Възстановиха се доста чартъри, а има и силен интерес от нашите съседите. Само от Румъния очакваме милион туристи. Интерес има и от другите ни съседки - Гърция, Турция и Северна Македония. Освен това наблюдаваме голяма възвращаемост на турсти, които познават страната ни като дестинация, къкъвто е примерът с Плоша".
Румен Драганов коментира, че Турция и Гърция също са припознати от междунаридните оператори като сигурни дестинации и ръстът на туристите в тях ще е значителен.
Според него конкуренцията на пазара у нас съществува реално и затова цените няма да бъдат раздути заради инфлацията. "Ние имаме свръхпредлагане на легла, затова не очаквам инфлацията да повлияе на всички оператори. Тук помага и фактът, че голямата разлика в цените между ниския и високия сезон у нас може да компенсира операторите, за да не държат постоянно високи цени". Драганов добави, че в голяма част от хотелите цените са договорени още през 2020 година, "а те са ниски и кой турист би се отказал от тях".
В заключение Румен Драганов поясни, че пандемията е променила технологично туристически бранш като го е дигитализира и е дала възможност за извършването на редица различни услуги. Проблемът, който остава, според него е в заплатите на обслужващия персонал, защото те продължават да са недостатъчно високи. "Т.е. проблемът е не дали ще има достатъчно туристи, а кой ще работи, за да бъдат те обслужени".
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...