Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Новата система ще издава интегрирани билети в Пловдив

Ако бъдем избрани от общината, можем да внедрим системата до края на годината

| обновено на 13.02.23 в 16:35

За пореден проект в Пловдив говорим в програма "Ден след ден"  -  въвеждането на електронната система за таксуване в градския транспорт и за паркиране. Повече от интервюто с представителя на фирмата "Тикси", спечелила обществената поръчка Николай Недялков. Тяхната оферта към общината е на стойност 9,5 млн. лева (без ДДС), при предвидена от администрацията сума от близо 12 млн. лв. (без ДДС).

Николай Недялков, собственик и изпълнителен директор на фирма "Тикси" каза: "По отношение на "Индра" сме стиковали нещата и целта ни е да преизползваме част от тяхното оборудване. Пловдив е голям град и доста сложни изисквания са поставени в изпълнението. Нещата, които се изискват от нас са много и трябва да съчетаем таксуване и паркиране." 

"Ние в България сме работили по не един проект и сме длъжни да участваме в този проект, въпреки че бюджетът не е голям и е на предела на възможностите. Голяма част от оборудването ще се преизползва", съобщи Недялков. Според него големите апарати, които са поставени по спирките и не са влизали в експлоатация и не са сертифицирани за работа с банкови карти - за тях ще им бъде направен обстоен анализ.  "Ако се наложи ще направим смяна на софтуера, ще положим усилия в тази насока. Ако не може технологично, ще търсим варианти, но съм оптимист и смятам, че няма да има проблеми с тези апарати", подчерта още експертът. 

Време за въвеждане: В рамките на един месец, след като бъдем поканени можем да започнем с работата по въвеждането на системата за таксуване, имаме доста сериозна подготовка. Това което е важно е, че се търси готово решение, до три месеца трябва да сме приключили с анализите, а до 6 месеца са готови и всички системи.

"Сроковете на общината са много кратки", заяви Недялков. Той подчерта, че системата ще позволява надграждане, като ще има работещ уеб портал на общината, също ще се заплаща чрез кредитни карти, мобилно зареждане и т. н. "Ще се намали трафикът в централните части на Пловдив", смята още експертът. 

От "Тикси" обещават, че имат възможност да направят комбинирани билети, както и времеви (за час или два) и интегрирани билети (между паркиране и автобус).

"Този проект ще се изплаща пет години, общината ще заплаща на равни месечни вноски", посочи още Недялков. По думите му това е сериозен ангажимент с ясни правила и осигурен контрол. "Системата на "Тикси" ще бъде съобразена с изискванията на превозвачите, които ще имат забележки към системата, смятам, че диалог с тях ще е правилното решение", посочи още собственикът на формата, която ще изгражда системата за таксуване. 

"Правата за карти с намаление са регламентирани в закон, има определени компенсации и те се запазват, като се прави по-лесен достъп до тях", подчерта още Недялков. По думите му ще има преди всичко карти на електронен носител и по-малка част на хартия.

Платеното паркиране: Освен регламентираното СМС паркиране, ще има интеграция на паркингите в Пловдив. Ще има мобилно приложение през което да се плати, както и пакетни услуги. Хората по-лесно да виждат къде може да се паркира, и да си закупят платено паркиране по-достъпно. Целта е паркирането е да се модернизира и да стане по-ефективно.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03