Ръст от 15% на загиналите при катастрофи у нас, заради некачествени пътища, се наблюдава на годишна база. За това алармира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и добави, че би било добре да се вземат проби от пътните артерии в Пловдив и да се провери качеството им.
От началото на тази година пътните произшествия, завършили с фатален край са 60. Това е и една от причините от Института да организират публична дискусия по темата с експерти в рамките на Мисия Безопасни пътища.
Според Богдан Милчев служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков саботира проверките за некачественото строителство. Той и екипът му вземат проби от пътища, чиито ремонт е приключил преди 7 – 8 години, но не се вземат проби от пътни отсечки, ремонтирани през 2019-та или 2020-та година.
Междувременно настоящият служебен министър Иван Шишков вчера е оттеглил съгласието си за участие в дискусията и то не директно, а чрез писмо до БТА, обясни Богдан Милчев.
Чрез Радио Пловдив той отправи към министър Иван Шишков въпроси, които не може да му зададе заради отсъствието му от днешната дискусия: „Защо г-н Шишков, разрешихте използването на тунела Витиня след ремонта преди да бъде бъде назначена комисия, която да приеме извършените строителни дейности? Това е престъпление. Защо разплатихте стотици милиони левове за извършени дейности на фирмите на Велико Желев без да извършите нито една проверка?“.
Милчев добави, че са настоявали да бъдат взети проби от АМ „Тракия“ в ремонтирания след пътен инцидент участък от Чирпан до Стара Загора, както и от Лот 1 на магистрала „Хемус“.
По думите му състоянието на АМ „Тракия“ е по-добро от това на АМ „Марца“, по която скоростта трябвало да бъде ограничена до 90 км/ч.
„Има места, където не е магистрала, състояние на АМ „Марица“ е такова, че ако шофираш с над 90 км/ч, то рискуваш да изхвърчиш от пътното платно. Кат цяло по българските магистрали скоростта трябва да бъде ограничена, тъй като те са по-скоро скоростни пътища. В отсечката Пловдив – Бургас спокойно може да се шофира със 120 км/ч. Не може България да е с най-високата разрешена скорост и най-лошите пътища.
Ще бъде много интересно, ако вземем проба от пътищата вътре в самата община Пловдив, тъй като ние виждаме, че там текат интересни политически процеси и има противопоставяне в самия град. Пловдив е най-бързо развиващият се град в България и той се нуждае от повече прозрачност“, коментира Милчев.
Интервюто на Яница Марова с Богдан Милчев е в звуковия файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...