Образованието и пазарът на труда са тема, която ни вълнува през последните 10 години особено много и полагаме сериозни усилия в тази посока. За съжаление напоследък кадрите, нужни за индустрията на България, като че ли не са много важни, каза в интервю за предаването "Точно днес" инж. Пламен Панчев, създател и изпълнителен директор на Тракия икономическа зона.
Поводът е изпратено писмо на АИКБ до образователното министерство, в което работодателската организация настоява предложеният проект за утвърждаване броя на приеманите за обучение студенти и докторанти във висшите училища и научни организации през следващата година да не бъде одобрен. Според тях модерните специалности изместват тези, от които бизнесът има реална нужда за задоволяване потребностите си от работна ръка.
Според анализа на АИКБ психологията ще бъде увеличена с 44 %, обществените комуникации - с 23 %, икономиката - с близо 13 % и др.
Инж. Панчев подчерта, че учениците с технически умения намират по-добра реализация в живота. "През последните години нашите учебни заведения, благодарение на по-добрата работа с бизнеса, успяват да дадат квалифицирани кадри, необходими за индустрията. Голяма част от хората с друго образование в крайна сметка, след 3-4 години, пак стигат до тук. Това не е само мое мнение, а на повече от 100 компании. Затова настояваме за повече технически специалности, които да се изучават в университетите", коментира той.
По думите му, България има нужда от повече специалисти в областта на механиката, електрониката, електротехниката, пневматиката. "И в Пловдив има къде младите хора да получат такава квалификация във вузовете. Добре работим и с Техническия университет, и с УХТ, Селскостопанската академия, които са необходими на бизнеса", смята инж. Панчев.
Бизнесът настоява да се увеличи приемът в техническите специалности в университетите, защото после реализацията на младите е ясна и лесна. Това е добре и за индустрията, и за младите хора, категоричен е той.
Цялото интервю на Яница Марова с инж. Пламен Панчев, създател и изпълнителен директор на Тракия икономическа зона, е в прикачения файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...