Курсовете на обществения транспорт по маршрутите Карлово – Калофер и Карлово – Сушица са преустановени от вчера, установи проверка на Община Карлово. Тази сутрин също не са изпълнявани курсове. Причината е, че фирмата, която ги обслужва - „Хеброс бус“, не спазва договора си с Общината.
И двете линии са много натоварени, посочи пред Радио Пловдив ресорният заместник-кмет Антон Минев.
Фирмата на превозвача Веселин Дошков е единственият превозвач, участвал в обществената поръчка за възлагане на курсовете по тези направления. От една година фирмата допуска много нарушения при изпълнението на договора си, но за момента няма друга алтернатива.
"Шофьори не се явиха на работа тази сутрин и "увиснахме". Надявам се за утре вече да има. Изключително съм ангажиран с проблема, но постоянно ни поставят в ситуация да не можем да си вършим работата", заяви пред Радио Пловдив Веселин Дошков.
След проведен разговор на ръководството на Общината Карлово с управителя на дружеството за изясняване на проблема, стана ясно че във фирмата има недостиг на шофьори.
Управителят на „Хеброс бус“ е поел ангажимент да пренасочи водачи от други линии, които да обслужват обществения превоз.
Ръководството на Община Карлово продължава да води разговори с всички транспортни фирми в общината, за да осигури алтернативни варианти за превоз по линиите Карлово – Калофер и Карлово – Сушица.
"Ние сме в постоянни контакти с останалите превозвачи, които обаче нямат интерес да возят поради остарялата нормативна уредба на Министерството на транспорта. По нея се финансират основно вътрешноградски превози, а не междуселищни - там е много минимално заплащането. Проблемът е и на национално ниво", коментира заместник-кметът Антон Минев.
Междувременно от община Карлово съобщиха, че осигуряват временно общински автобус между квартала и автогарата в града. Автобусът тръгва в 7, 14 и 17.15 часа, минава през всички спирки по бул. "Освобождение" и ул. "Генерал Карцов", а след 15 минути тръгва от Сушица. Пътуващите до Сопот ще могат да направят връзка на тези спирки.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...