"В момента ще сформираме екип, който ще следи проблемите и ще обедини усилията си за запазването на теснолинейката като социална инфраструктура, тъй като има населени места, за които тя е единствения транспорт и, ако има някакъв начин, да я доразвием като туристически атракцион", посочи кметът на Велинград д-р Костадин Коев. Според него екипът вече има щрихи, които ще оформи като план, който ще бъде обсъден и ще бъде внесен в Министерство на транспорта.
По думите му, за да стане теснолинейката туристическа атракция, ще трябват доста инвестиции от държавата.
Коев обясни, че по негова информация персоналът е в пенсия, липсват машинисти, няма резервни части, а от шестте дизелови локомотива, само три са в експлоатация и те са на 60 години. Той добави, че положението е драматично и откъм финанси, защото средства за ремонти не се отпускат, а ръководството ограничава разходите тройно.
На срещата е засегнат и въпроса за прилежащите терени около гарите, както и дали НКЖИ ще направи ремонт на гарата в Цепина. От железопътната компания са отговорили, че са планирани такива ремонти и някои от гарите ще бъдат ремонтирани. Сред тях, освен гарата в Цепина, ще трябва да се ремонтира и една от спирките в кв. Чепино във Велинград и да се обърне внимание на площите около гарите, които да се поддържат в по-приветлив вид.
Кметът на Банско също е настоял на прилежащия терен до жп гарата в курорта да се направи автогара.
Чуйте повече в звуковия файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...