„Увеличението е средно с 20%. Без промяна остават картите за ученици и деца. Превозът за малките до 7 г. остава безплатно. Трябва оаче да се издаде все пак билет с „нулева стойност“ – обясни Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
По думите му, цените не са вдигани от 2012 г. с изключение на едно „малко“ индексиране от 2023 г. с 1.8%. Същевременно, през това време разходите на компанията са скочили с над 23%. Няма начин билетите да останат с непроменени цени при това положение, коментира Ангел Даскалов.
Той даде и конкретни примери за новите цени на ЖП билетите по някои основни направления за пловдивските пътници:
Пловдив – Пазарджик – с пътнически влак предишна цена от 2.70 става на 3.20, тук увеличението е с 50 ст. За бързия влак по това направление цената от 3.65 лв. става на 4.40 лв. (80 ст.повече).
По линията Пловдив – Асеновград увеличението е с 10 ст. – от 1.50 лв. на 1.60 лв.
Пловдив – София: от 8 лв. става на 9.90 лв. за пътнически влак, а за бързия – от 9.15 лв. става 11 лв.
Пловдив Карлово – от 3.95 – на 5 лв. за пътническия и 6.20 лв. за бързия влак нова цена.
Пловдив – Бургас става 16.80 за пътнически и 19.20 за бързия влак нови цени. Уточнява се, че маршрутът е през Димитровград заради продължаващите ремонти по линията.
Пловдив - Варна вече е 20 лв. за пътнически влак и 22.90 лв. за бързия влак.
Подновяването на влаковете остава основен приоритет на БДЖ, увери Ангел Даскалов.
Има договор за 76 вагона от немските железници Дойче Бан, които са напъллно съввременни и комфортни. Първата доставка от 19 вагона предстои в най-скоро веме.
Освен това чакаме нови 10 локомотива от ново поколение, с което рязко ще се увеличи скоростта и оттам – ще намалее времетраенето на пътуванията.
Продължаващият ремонт на Централна гара Пловдив затруднява превоза на пътници, но неговите темпове зависят от другата компания – НКЖИ, а превозваческата структура на БДЖ прави всичко възможно за нормалния и в срок превоз на пътниците до техните направления, увери Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...