Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Средно с 20% поскъпват билетите за влака от днес

Тези, които предпочитат да пътуват с влак ще плащат вече повече за билети от днес. Причината е инфлацията и повишените разходи, гласи официалното обяснение от БДЖ.  Колко ще струват след 20 процентното увеличение пътуването до Карлово, Асеновград и Пазарджик и колко ще бъде билетът до морето?

„Увеличението е средно с 20%.  Без промяна остават картите за ученици и деца.  Превозът за малките до 7 г. остава безплатно. Трябва оаче да се издаде все пак билет с „нулева стойност“ – обясни  Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ. 

По думите му, цените не са вдигани от 2012 г. с изключение на едно „малко“ индексиране от 2023 г. с 1.8%.  Същевременно, през това време разходите на компанията са скочили с над 23%.  Няма начин билетите да останат с непроменени цени при това положение, коментира Ангел Даскалов.

Той даде и конкретни примери за новите цени на ЖП билетите по някои основни направления за пловдивските пътници:

Пловдив – Пазарджикс пътнически влак предишна цена от 2.70 става на 3.20, тук увеличението е с 50 ст.  За бързия влак  по това направление цената от 3.65 лв. става на 4.40 лв. (80 ст.повече).

По  линията Пловдив – Асеновград увеличението е с 10 ст.  – от 1.50 лв. на 1.60 лв.

Пловдив – София: от 8 лв. става на 9.90 лв. за пътнически влак, а за бързия – от 9.15 лв. става 11 лв.

Пловдив Карлово –  от 3.95 – на 5 лв. за пътническия  и  6.20 лв. за бързия влак нова цена.

Пловдив – Бургас става 16.80 за пътнически и  19.20  за бързия влак нови цени.  Уточнява се,  че маршрутът е през Димитровград заради продължаващите ремонти по линията.

Пловдив  - Варна  вече е 20 лв. за  пътнически влак и 22.90 лв. за бързия влак.

Подновяването на влаковете остава основен приоритет на БДЖ, увери Ангел Даскалов.

Има договор за 76 вагона от немските железници Дойче Бан, които са напъллно съввременни и комфортни.   Първата доставка от 19 вагона предстои в най-скоро веме.

Освен това чакаме нови 10 локомотива от ново поколение, с което рязко ще се увеличи скоростта и оттам – ще намалее времетраенето на пътуванията.

Продължаващият ремонт на Централна гара Пловдив затруднява превоза на пътници, но неговите темпове зависят от другата компания – НКЖИ, а превозваческата структура на БДЖ  прави всичко възможно за нормалния и в срок превоз на пътниците до техните направления, увери  Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03