"Още от 2016 година първия договор имаме, че трябва да се работи на километър, когато влезе системата "Индра". Общината не изпълни това нещо, усвоиха се 25 милиона при предишния кмет и в момента другите две дружества са декапитализирани и са пред фалит. Общината не можа да намери начин как да се прехвърлят линиите от болното на здравото място и аз съм най-потърпевшия от всички колеги това, защото и по двата договора карам над 50% от линиите и имам 96% изпълнение", подчерта Ангелов.
Ангелов посочи, че двете фирми, които не си изпълняват договорите са "Автотранс Чолаков" и "Хеброс бус". Той допълни, че е можело договорите на тези две фирми да се прехвърлят на този, който изпълнява и да не се стига до сегашната ситуация.
По думите на Петко Ангелов на "Автотранс Чолаков" миналия месец са върнати линии. "Заради него прекратяват договора и му връщат линиите", категоричен бе бизнесменът.
"С никой не си говоря, с всички съм изпокаран. Ние нямаме бизнесотношения защото общината си плаща на всяка фирма", заяви той и допълни, че консорциумът сам е паднал.
Според него когато дойдат избори, всички се упражняват върху градския транспорт на Пловдив. "Това е най-тежката работа, която има в момента и постоянно има недоволни граждани – един път им е студено, друг път - топло, не можем да угодим на всички", обясни превозвачът.
По думите му, когато не се изпълняват линиите от двете фирми, е трябвало общината да предприеме нещо. "Чакаме шеста година да влезе "Екобус", ами той да вземе линиите. Призовавам "Екобус да си вземат 200 линии", коментира Ангелов и допълни, че фирмата му няма достатъчно капацитет да кандидатства за всички линии.
"При тази система, ситуацията, при която договорите се бутат ей така, който има желание да даде 20 милиона евро и да кара по всичките линии, ами нека тяхното дружество да го направи. Това са проблеми на общината, не мои. 100 рейса са ми на пазара и излизат, и аз не съм сигурен дали утре ще взема линия. Накрая кметът решава", ядосано заяви превозвачът.
Той е категоричен, че ще си търси правата в съда, но изчаква да приключи прякото договаряне. И добави, че ще съди Веселин Дошков и Димитър Чолаков за пропуснати ползи. "От общината какви претенции да имам? То си излиза, че те не изпълняват. Тези догвори трябваше да бъдат прекратени или да се плаща на километър още преди години", повтори отново Ангелов.
По темата с нередовните маршрутки по линия №5 до село Труд превозвачът заяви, че и там кара на временен договор. "Ами да мине село Труд в регулацията на община Пловдив, за да се кара дотам", коментира той.
Според него до упреците към него се е стигнало заради предизборни изявления на кмета на Труд.
"Не съм длъжен като имам по разписание една маршрутка, да давам пет маршрутки. Когато си плащат и имам одобрена схема от общината има възможност. Но не може незаконно да им се пускат маршрутки. Както и линия №1 да ходи до село Труд, ами да намерят кой да плаща", възмути се бизнесменът.
Чуйте повече в звуковия файл!
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...