Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център.
Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места. С тях ще се реши проблемът с липсващата удобна връзка с обществен превоз до областните градове.
Казусът стигна до парламента след многобройни протести на хората от село Труд, които настояват за нормална транспортна връзка с Пловдив. Съгласно промените, автобуси от общините "Родопи" и "Марица" вече ще могат да използват свободно пътната инфраструктура на Пловдив, включително спирките на градския транспорт.
Това е деликатна задача за общините, заяви пред Радио Пловдив заместник-кметът по транспорта на Пловдив Александър Държиков. По думите му, промените са решили важен проблем - липсата на кандидати за первозвачи, които да обслужмат линиите до тези общини. А липсата е заради финасовата страна от спирането на автогарите.
Аз съм "за" това да отпаднат автогарите. Това е добре, за да има превозвачи, подчерта Дръжиков.
Той обаче предупреди, че има опасност всички маршрути от селата да бъдат превърнати в градски транспорт.Спирките няма да могат да издържат на това натоварване. А трябва да се мисли и за обратните спирки, заяви пловдивският заместник-кмет.
И сега в пиковите часове в централна градска част се събират по 3 - 4 или повече автобуси от градския транспорт. Представете си какво ще сатне, ако там спират и автобусите от селата! Ще е пагубно за Пловдив и пловдвския транспорт, предупреди Александър Държиков.
Според него трябва да се мисли за довеждащ транспорт - от всяко село да има автобус до Пловдив, но той да спира в крайни точки на града, а след това пътуващите да ползват градските автобуси.
Нито е добре за въздуха, нито е добре за трафика в Пловдив, категоричен е пловдивският заместник-кмет.
Това ще се превърне в проблем за пловдивчани, смята Държиков. Според него трябва да има разговори и съгласуване за всяка линия откъде може да минава. Да не отваряме Кутията на Пандора, призова още зам.-кметът на Пловдив.
Интервюто на Неда Велкова с Александър Държиков е в звуковия файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...