Пред Радио Пловдив председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова заяви, че бизнесът не е против бюджета, а срещу мерките, които ще натоварят служителите и работодателите. Допълнителен натиск върху транспортния сектор оказва и казусът Лукойл и наложените от САЩ санкции, които трябва да влязат в сила от 21 ноември.
“Когато се вдигнат ставките за осигуровки и данъци, това неминуемо стига до джоба на хората. В транспортния сектор сме особено уязвими – работим със силен недостиг на кадри, ниски приходи и ограничени възможности за компенсиране“, посочи тя.
Добави още, че напрежението в момента е голямо, но се надява диалогът между социалните партньори да не бъде прекъснат, тъй като единственият начин за устойчиво развитие са дискусията и компромисът.
Милтенова предупреди, че сагата около Лукойл вече води до поскъпване на горивата, което поставя транспортния сектор в тежка ситуация.
“Дизелът вече поскъпва с 0,12 ст., а това означава по-големи загуби за превозвачите. Ако цената на горивата продължи да расте, ще се стигне до неизбежно увеличение и на билетите. В момента средната им стойност в страната е 1,50 лв. – по-ниска от пазарната цена. Цената на сладоледа е 5 лв., а ние извършваме транспортна услуга на минимул 10 километра разстояние, която струва 1,50 лв.
Ако горивото продължи да поскъпва, линиите, които не се субсидират от държавата може да спрат, или да са с ограничен брой транспортни връзки“,отбеляза Милтенова.
По повод предложението за назначаване на особен управител в „Лукойл“, върху което президентът Румен Радев наложи вето, Милтенова коментира, че това няма да реши дългосрочно проблема.
“Може би ще даде краткосрочна стабилност, но без постоянен консенсус въпросът с горивата ще се върне отново на дневен ред“, каза тя.
Повече чуйте в звуовия файл от Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи и на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...