Европейската комисия започна разследване срещу Red Bull, за да установи дали гигантът в производството на енергийни напитки е ограничил незаконно конкуренцията, съобщава "Файненшъл таймс".
Комисията ще оцени дали Red Bull е нарушил европейските правила за конкуренция, като е злоупотребил с господстващото си положение на пазара.
Европейските власти подозират, че Red Bull може да е разработил общоевропейска стратегия за ограничаване на конкуренцията от енергийни напитки, по-големи от 250 милилитра, в супермаркети и бензиностанции, особено в Нидерландия.
Тази стратегия е била насочена към енергийните напитки, продавани от най-близкия конкурент на Red Bull, съобщи комисията, без да назовава името на конкурента.
Комисията разследва дали Red Bull е предоставил финансови или други стимули за спиране на продажбата на големи енергийни напитки на конкурентите или чрез поставяне на тези продукти на по-малко видими места в магазините.
Тя също така подозира, че компанията може да е злоупотребил с позицията си на мениджър на категории, в която е контролирал маркетинга на категория продукти за търговци на дребно, за да премахне или постави в неравностойно положение конкурентни напитки.
"Искаме да видим дали тези практики може да поддържат високи цени и да ограничават избора на енергийни напитки за потребителите. Това разследване е част от продължаващите усилия на комисията за прилагане на правилата за конкуренция във веригата за доставки на храни в полза на европейските потребители", посочи еврокомисарят по конкуренцията Тереса Рибера.
Разследването е резултат от по-ранни необявени проверки в централата на Red Bull и други места през март 2023 г.
Компанията оспори тези проверки в Европейския съд в Люксембург, твърдейки, че те са непропорционални и не са достатъчно подкрепени от конкретни подозрения за антиконкурентно поведение.
Компанията също така твърди, че разследването е било повлияно твърде много от информация от Monster Energy, един от нейните конкуренти. Това оспорване не беше успешно миналия месец, отбелязва финансовото издание.