Идеята е на организацията „Спаси София“ и преди дни получи одобрение от Столичния общински съвет. "С монтирането на багажниците, любителите на велоспортовете в планината ще имат по-лесен достъп до високите ѝ части, като изберат градския транспорт", каза пред БНР Андрей Зографски от „Спаси София“. „На Витоша могат да се практикуват няколко вида планинско колоездене, като съществуват множество маршрути, според вида на трасето - за спускане, за ендуро или пък за крос-кънтри каране“ допълни той.
Градските активисти смятат, че реализирането на идеята е крачка към устойчиво развитие на природния парк, който е едно от най-ценните дадености на София. „Трябва да направим Витоша максимално достъпна за посещение и това решение ще намали автомобилния трафик, замърсяването и хаоса в природния парк, а прекарването там по-приятно, достъпно и зелено“, уточнява общинският съветник Борис Бонев.
Панорамната площадка "Върхът", емблематично място сред туристите в Родопите, беше обновена. По инициатива на ТД "Крепостта – Могилица" съоръжението, разположено на 1351 метра надморска височина, беше ремонтирано и получи свеж слой боя, а за по-добро..
Нос Шабла бележи най-източната точка на България – тихо, обрулено от ветровете късче земя, вдадено навътре в Черно море. Тук се издига най- старият и може би най-красивият фар по нашето крайбрежие. Боядисан в червено-бели ивици, Шабленският фар..
В сърцето на Северна България попадаме на Деветашкото плато. Тук сякаш природата се е забавила, за да покаже суровата си красота – дълбоки каньони и пропасти, водопади, които се спускат през варовикови скали и спиращи дъха гледки... Най-известната..