Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са вредни и опасни – това гласи позицията на Министерството на образованието и науката по повод редица коментари в публичното пространство. Има действащ стандарт за обучението на българския книжовен език, който се спазва стриктно и последователно, уверяват от ведомството като призовават политиците да не спекулират с подобни теми и да не заблуждават обществото, като създават страх и омраза.
В позицията си МОН категорично подчертава, че разширяване на дефинирането на българския език като чужд в образователната система е немислимо и в никакъв момент обсъждане за преподаването на български език като чужд или чрез друг език не е стояло на дневен ред.
Припомня се, че в действащия стандарт за обучението на българския книжовен език от близо едно десетилетие е дефиниран редът само “за обучение на български език като чужд за децата и учениците мигранти и на децата и учениците, търсещи или получили международна закрила”.
От позицията става ясно още, че в Министерството са сформирани пет работни групи по приоритетни области за развитие и промени в българското образование. В тях е включено максимално широко представителство - синдикални и работодателски организации, университетски преподаватели, външни експерти, служители на институцията и др. Общият брой на участниците в тях е над 200 души. Основната цел е в широк формат да се коментират всички предложения и да се обсъдят най-добрите решения още преди да се предложат за обществено обсъждане.
Три са основните целеви групи, които се нуждаят от допълнителна подкрепа при изучаването на българския език – децата от традиционните малцинства, децата на мигранти и граждани на други държави, както и децата на български граждани, които са живели в чужбина, след което семействата се завръщат тук.Това обясни в интервю за БНР Деян Колев от "Амалипе" по повод възникналите опасения за изучаването на българският език като чужд от деца, за които той не е майчин език.
"В работната група никой от МОН не е поставял въпроса българският език да се изучава като чужд език. Водещо мнение на всички, които се занимават с училищно образование е, че е нужна допълнителна езикова подкрепа, допълнителни часове, занимания по интереси, така че децата от традиционните малцинства да научават добре български език, без допълнително да ги отделяме, да ги сегрегираме."
Сътрудничеството между български и китайски учени беше обсъдено днес в София на форум от представители на Българската академия на науките, правителството, икономисти и общественици. Събитието беше организирано съвместно от БАН и Китайската медийна група...
Филмът Made in EU на режисьора Стефан Командарев спечели Голямата награда на публиката на 63-тия филмов фестивал в Хихон в Испания. Лентата триумфира в конкуренция с 95 заглавия, съобщи БТА. "В рамките на няколко дни спечелихме награда на критиката на..
Охранителни камери заснеха мечка в жилищен квартал на град Карлово преди дни. Хищникът е сляз ъл до къщите в северната част на града и се е разхождал невъзмутимо по улиците , докато не е бил подплашен от преминаващ автомобил. След сигнали на..