Петдесет и четири процента от българските ученици са под критичния минимум за знания и умения по математика, 53% не притежават елементарни умения за четене, а 48% имат сериозни дефицити по природни науки. Това показват резултатите от изследването сред 15-годишни в 80 страни, по Програмата за международно оценяване на ученици PISA за 2022 г., според което България е на последно място в Европейския съюз.
“Влиянието на социално-икономическата среда и статуса е по-силно от средното за страните, т.е. това означава, че в нашата образователна система има още какво да се работи, по отношение на равния достъп до качествено образование за всички ученици”, коментира Неда Кристанова, директор на Центъра за оценяване в училищното и предучилищното образование.
Образователният министър Галин Цоков заяви, че най-важното е знанията да бъдат използвани в живота, както и че за постиженията на учениците ключова роля има ангажираността на родителите в обучението и четенето.
В "България днес" на 27 ноември слушайте: 01:36 – След напрежение в „триъгълника на властта“ замразиха Бюджет 2026 19:51 – Шареният живот в Ново село на завърналото се у нас сем. Овчарови 34:00 – Художникът Ивайло Каменов и..
Окръжният съд във Варна пусна на свобода кметът на града Благомир Коцев срещу парична гаранция от 200 хил. лв. (102 258 евро). Преди съдът да се произнесе, пред сградата се събраха негови привърженици и симпатизанти на “Продължаваме промяната”,..
Минути преди в Народното събрание да започне второто – финално, четене на държавния бюджет за 2026 г., лидерът на най-голямата парламентарна сила ГЕРБ-СДС, Бойко Борисов, спря процедурата, връщайки проектозакона за преработка с думите: "докато не се..