“Изключително видимо се промени PR професията. Тази година влязохме с летящ старт в новото време. Това, което беше само започваща тенденция, вече е факт. Смея да твърдя, че комуникационните специалисти помогнаха на бизнеса и компаниите да направят този преход в дигиталната среда. Това, което можем да твърдим със сигурност e, че стъпвайки на традицията, се осмеляваме да правим стъпки в нови посоки - дигитализация, обновихме етичния кодекс на гилдията.
Професията стана сред най-стратегическите, които се занимават с оформяне на стратегиите зa бизнеса и спомагат нормалната комуникация в обществото. Това е една от професиите с обществена значимост. Благодарение на нашите невидими за публиката усилия, се случват значими обществени процеси“, коментира Елена Матеева, изп. директор на БДВО
Именно с промените е свързана и новата категория в конкурса, която се нарича „Комуникации на промените“. В тази категория могат да кандидатстват проекти, свързани с предоставянето на нови продукти и услуги, промяна на производство, съвместни проекти, дарения, резултат от трансформациите, през които преминава бизнеса и обществото.
“Компаниите и техните партньори се фокусираха върху това, комуникацията да стане смислена и добре насочена към клиентите. Компаниите си дадоха сметка, че ако не се погрижат за хората, и самите бизнеси няма да са добре. Това е стъпка към изграждане на лоялност. В негативен аспект пък – първичната реакция беше компаниите да намалят бюджетите си, което не беше логично. Те започнаха да извиват ръцете на агенциите и медиите в кризата.
Пандемията отминава, но трудно можеш да се отървеш от имиджа си на некоректна фирма. В опитите си да прикрият нещо или някого, агенциите могат да навредят на себе си. Те трябва да са много критични и към медиите. Подаването на PR съобщения не е журналистика”каза Сирма Пенкова – журналист от "Капитал"
По традиция PR Приз ще получат още най-добрите “Корпоративна комуникационна кампания”, „Кампания за устойчиво развитие“, „Комуникационен проект в неправителствения сектор“, „Комуникационен проект в публичния сектор“, „Проект за вътрешни комуникации“, „Комуникационен проект за продукт или услуга“, „Специално събитие“, „Комуникационен проект на медия“, „Кризисни комуникации“, „Комуникационна кампания за работодателска марка“, “Инфлуенсър маркетинг”, “Комуникации на екопроекти”. Като самостоятелна категория се обособява „Най-добро използване на социалните мрежи“, което беше част от „Дигитални комуникации“.
„Новата категория, която е фокусирана върху промените, през които преминахме е „Комуникация на промените“, формулировката дойде по естествен начин. Стана ясно, че комуникациите са ни в природата. Тя не е насочена само към комуникацията на корона-кризата. Възстановяваме категорията „Комуникация на екопроекти“, заради актуалността на темата, свръзана със зеления пакт и енергийната ефективност. В резултат на промените в дигиталната сфера решихме, че е време да осветим усилията в относително самостоятелни дейности и така формирахме още две нови категории – „Най-добро използване на социалните мрежи“ и „Инфлуенсър маркетинг“.
И тази година в конкурса ще бъдат отличени „Комуникационна агенция“ и „Вътрешен комуникационен отдел“ на годината. Кандидатите в тези категории ще бъдат оценявани по специално разработени критерии за кандидатстване, като „Значими кампании и проекти“, „Резултати и постижения“, „Екип“ и др.
Конкурсните категории ще бъдат журирани от водещи комуникационни специалисти с различни профили. В седмицата преди официалната церемония ще се проведат откритите представяния, на които кандидатите за престижните призове ще защитават публично проектите си. Церемонията по награждаването ще се проведе в началото на месец юни 2021 г. На нея ще бъде обявен и стипендиантът на конкурса на името на проф. Петев.
„При положение, че ще журирам за първи път, ще бъда критична. Би ми се искало да видя смислена цел, изпълнена по интересен начин, да дава повече от красива визуализация. Наградите са завършек на един работен процес, те са отговорност и постижение, което трябва да се защитава напред във времето. Работа между клиент, агенция и медия. Няма как да се постигне индивидуално“, каза още Сирма Пенкова
Проекти ще бъдат приемани до 21 май, а откритите представяния ще са на 29 и 30 май. Повече подробности чуйте в разговора на Катя Василева с Елена Матеева и Сирма Пенкова.
Георги Белстойнев, освен самоковски художник, е първият уредник на музея на Димчо Дебелянов в Копривщица. С помощта на уредника на самоковския музей Любомир Николов. Слушаме Елена Белстойнова, дъщеря на художника: "Той рисува своите чувства към обикновения човек. Не знам да е правил опити в модерните течения. Остана верен на красивото в природата и у..
Българка ражда на княз Александър Батенберг три двойки близнаци за 7 години Образован, строен, мъжествен, много красив, с бадемови весели очи, с тънки вежди, бяло лице с алени бузи и черни засукани мустачки, 22-годишният княз Александър Батенберг веднага прави много силно впечатление на всички, които се стичат да го посрещат на българска земя...
През следващото денонощие ще се задържи облачно. Почти в цялата страна ще вали дъжд, съобщиха от НИМХ. Обилни и продължителни ще са валежите в западните, южните и централните части от страната. На места и в Източна България ще вали дъжд, придружен с гръмотевици. В повечето райони ще духа умерен източен вятър. Минималните температури ще бъдат между 4° и..
В деня на представянето на книгата "Литературната журналистика в България" , във "Форум" като коментатор гостува един от авторите в изданието – политологът доц. Иво Инджов . Водещият Лъчезар Христов предложи темите, а доц. Инджов прие и разсъждава по: Блокада на парламента и кратки сблъсъци с полицията. Хиляди протестираха срещу Бюджет..
Актуалната ситуация във ВиК сектора; приоритетите за следващия бизнес план на "Софийска вода", планираните инвестиции с акцент върху развитието на проекта за мини ВЕЦ-ове в столицата и как въвеждането на еврото в България ще се отрази на клиентите – тези теми бяха дискутирани в годишната среща разговор с мениджмънта на компанията...
"Нашите деца, нашата отговорност: (не)поправимото в очакване на работещи решения." Под този наслов фондация "Лъчезар Цоцорков" представи данни от национално представително проучване за нагласите на българите към насилието над и сред децата . Целта на инициативата е провеждане на дългосрочна информационна кампания, посветена на преодоляването..
На 1 декември Академията за мода ще връчи годишните си награди "Златна игла", с които отличава най-добрите български дизайнери и модни творци, както и най-добрите постижения на световни имена в лайфстайла и модния бизнес. “Естествено, че вълненията (за гала вечерта) продължават. Те няма да спрат и след като мине кулминацията по награждаването, тъй..