Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

27-то класик /ретро/ рали „Обиколка на Варна”

Автор:


При лоши метеорологични условия на 06.12.2025 (поледица и минусови температури), ралито ще се проведе на 13.12.2025.
Ралито е 5-ти кръг от Националния ретро и еко рали шампионати. Ралито е обезпечено от спортни съдии и специалисти от Нептун-Моторспорт. Център на проявата е паркинга пред катедралния храм „Св. Успение Богородично“ и Юнашкия салон, намиращ се срещу катедралата – гр. Варна, където ще се проведе техническата конференция с участниците и където са официалния старт и финал на ралито. Поради ограниченото място на паркинга пред катедралата ще бъдат допуснати максимален брой екипажи 30 броя.
Ралито е част от ригуларити рали шампионата за 2025 г. и ще носи точки за него.
Морски бриз 29.03.2025 г., коефициент 1
Нептун 10.05.2025 г., коефициент 2
Варненски автомобилен събор 28-29.06.2025 г, коефициент 3
Златни пясъци 26-28.09.2025 г., коефициент 5
Родопи 11-12.10.2025г., коефициент 3
Обиколка на Варна 06.12.2025г., коефициент 2
Маршрута на ралито е около 178 км от които 73 км са етапи „точна езда“: Варна, с. Кичево, с. Орешак, с. Климентово, с. Генерал Кантарджиево, с. Кранево, КК Златни пясъци, Кв. Виница и обратно. Ралито е организирано с 4 броя „часови контроли“ и с 9 броя изпитания „точна езда”. Състезанието е организирано в часови график и съдийски контроли, а движението на автомобилите е съобразено с разпоредбите на Закона за движение по пътищата.
Маршрут за класическите и електрически автомобили с мощност на батерията над 24 kW
Старт - Катедралата
TE-1 – Кичево - 1
ТЕ-2 – Климентово – 1
ТЕ-3 – Скален манастир – 1 (Златни пясъци – Виница)
ТЕ-4 – Кичево – 2
ТЕ-5 – Климентово – 2
ТЕ-6 – Скален манастир – 2
От ЧК-1 Катедралата до ЧК-2 Виница – 120,530 км
Регрупинг (прегрупиране на екипажите за часовия график) – кв. Виница – 60 минути.
ТЕ-7 – Виница – Златни пясъци
ТЕ-8 – Генерал Кантарджиево
ТЕ-9 – Орешак
Финал Катедралата
От ЧК-3 Виница до ЧК-4 Катедралата – 60,820 км
Общо: 181,350 км от които ТЕ/RT 74,224 км (40,93%)
Маршртут за електрически автомобили с мощност на батерията до 24 kW
Старт - Катедралата
TE-1 – Кичево - 1
ТЕ-2 – Климентово – 1
ТЕ-3 – Скален манастир – 1 (Златни пясъци – Виница)
Общо 61,860 км за трите етапа от които TE/RT 26,754 км
Регрупинг (прегрупиране на екипажите за часовия график) – кв. Виница – 130 минути с възможност за зареждане на електрическите автомобили в автоцентър Викар, който ще бъде обозначен в маршрута.
ТЕ-4 – Виница – Златни пясъци
ТЕ-5 – Генерал Кантарджиево
ТЕ-6 – Орешак
Финал Катедралата
Общо 60,820 км за вторите три етапа от които TE/RT 20,726 км
Общо: 122,680 км от които TE/RT 47,480 км
Отделни независими класирания ще има за следните категории:
1. Категория класически автомобили, произведени до 31.12.1950 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1930 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1946 г и автомобили произведени до 31.12.1950 г. с обем на двигателя до 449 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1950 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1970 г. с обем на двигателя до 449 куб. см.
- Отделен клас ще се формира при наличието на минимум пет автомобила
2. Категория класически автомобили, произведени до 31.12.1975 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1960 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1970 г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1970 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1975 г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1975. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1985г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- Отделен клас ще се формира при наличието на минимум пет автомобила
3. Класически автомобили, произведени до 31.12.1996 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1985. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1996г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1996. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1996: Модифицирани състезателни реплики.
4.Съвременни автомобили произведени след 01.01.1997 г.
туристически автомобили произведени след 01.01.1997 г.
модифицирани /тунинговани/ автомобили произведени след 01.01.1997 г.
състезателни автомобили
автомобилни реплики
5. Електрически автомобили
- електрически автомобили с мощност до 24 кW
- електрически автомобили с мощност над 24 кW
6. Категория турист. В проявата могат да се включат автомобили в туристическа категория, преминавайки по маршрута след „състезателните“ автомобили без да се състезават и без право на класиране в ралито. Те ще са без състезателни номера, а само с „плака“ на предния капак, обозначаваща туристическата група. Ще им бъде предоставена „пътна книга“ по която да се движат по маршрута.
Всеки клас се състои от минимум 5 автомобила. В случай че в даден клас броя на допуснатите до участие автомобили е по-малко от 5 автомобила, организатора може да ги обедини със съседен клас.
Организаторът може да не допусне участието на кола, която не отговаря „на духа, стила и характерът“ на ралито
4.5. Всеки клас се състои от минимум 5 автомобила. В случай че в даден клас броя на допуснатите до участие автомобили е по-малко от 5 автомобила, организатора може да ги обедини със съседен клас.
Според постигнатите резултати от етапите „Точна езда“ и Часовите контроли, участниците ще бъдат класирани и наградени за 1-во, 2-ро и 3-то място в отделните категории с купи и грамоти.
Движението на екипажите по маршрута е изцяло според закона за движение по пътищата, в него няма „скоростни отсечки“. В етапите „Точна езда“ екипажите стартират през една минута при отворен трафик на движение, при спазване Закона за движение по пътищата. Това не е скоростна отсечка, а етап за шофиране с точно определена средна скорост до 50 км/ч. Стремежът на участниците трябва да е да поддържат точно тази средна скорост, като преминаването покрай съдията-хронометрист трябва да е в точно идеалната минута и секунда. Съдията ще засича на неизвестно за участниците място(разстояние от старта). Идеалното време за преминаване е изчислено по формулата t=s/v
t- идеалното време за преминаване.
s- разстояние от старта до съдията-хронометрист.
v- средна скорост до 50 км/ч.
Всяка разлика в секунди от идеалното време : по-рано или по-късно преминаване покрай съдията-хронометрист са наказателни секунди.
Организаторът може да не допусне участието на кола, която не отговаря „на духа, стила и характерът“ на ралито



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Силни турнири по бридж и тенис на маса в Албена

В края на тази седмицата ваканционно селище Албена ще стане домакин на две спортни събития, които събират стотици участници и гости от страната и Румъния в черноморската ни перла. В конферентните зали на хотел "Фламинго Гранд" ще се проведе 40-я юбилеен бридж фестивал "Добрич 2025", чийто отборен турнир е и финал на държавното първенство на..

публикувано на 01.12.25 в 09:54

Футболни резултати у нас

Футболни резултати от мачове у нас. Първа лига: 28 ноември 2025 г., петък, 15:00 ч / XVII кръг: Локомотив София 1929 (София) - Арда 1924 (Кърджали) 0:0 28 ноември 2025 г., петък, 17:30 ч / XVII кръг: Локомотив 1926 (Пловдив) - Монтана 1921 (Монтана) 0:0 Втора лига: 28 ноември 2025 г., петък, 14:00 ч / XVI кръг: Лудогорец..

публикувано на 29.11.25 в 09:29

Титли за националите по бадминтон

Националите на България по бадминтон спечелиха два златни и три сребърни медала на международния турнир за юноши и девойки до 19 години в Тренчин (Словакия). Георги Рупцов и Елена Попиванова станаха шампиони на смесени двойки, след като на финала победиха представителите на домакините Шарлота Халова и Давид Антонио Кожинка след обрат след три гейма 18:21,..

публикувано на 28.11.25 в 09:50

Бихме Армения в Ботевград

Националите по баскетбол на България победиха с 98 - 88 тима на Армения в преквалификацията за Евробаскет 2029. Александър Стоименов направи направи силен мач и завърши с 21 точки.

публикувано на 28.11.25 в 09:49

Победа за "Лудогорец" срещу "Селта"

Лудогорец победи Селта с 3:2 в мач от петия кръг на основната фаза в Лига Европа. Хеттрик на Петър Станич (11 д., 49 и 63 д.). Кайо Видал беше виновникът за двете дузпи. Пабло Дуран се разписа в 70-ата минута за гостите. Последва и гол на Ел-Абделауи в добавеното време на мача.

публикувано на 27.11.25 в 21:43

"Лудогорец" приема "Селта"

"Лудогорец" се изправя тази вечер срещу испанския Селта в мач от пети кръг на турнира Лига Европа. Двубоят на „Хювефарма Арена“ е от 19:45 часа.  Агибу Камара и Квадво Дуа се завръщат в групата. Освен Дуа нови договори подписаха Серджио Падт и Кайо Видал.

публикувано на 27.11.25 в 12:45

Йордан Михайлов: Създадох клуба през 2000 г и съм горд от този факт (ВИДЕО)

Варненският клуб по вдигане на тежести "Титан" ще отбележи своя 25-годишен юбилей. Клубът е създаден през 2000 г от Йордан Михайлов, който днес  е президент на "Титан", а главен треньор и виновник за огромните успехи е неговият бивш състезател Живко Николов. Двамата разказват за историята на тежкоатлетическия клуб. Йордан Михайлов Живко..

публикувано на 27.11.25 в 11:55