"Проектирането и изграждането на новото трасе Видин-Ботевград за мен лично е кауза, която през 2018 година изкара хиляди граждани на Северозапада на протести. Резултатът беше започването на строителството на участъка Ботевград-Мездра, довършването на проектните документи. И докато участъкът Ботевград-Мездра изглеждаше почти завършен преди няколко месеца и доста по-бързо процедиран, по отношение на Видин-Монтана забавянето е изключително голямо и силно притеснително. Отклоняването на трафика през Петрохан беше с цел да може по-бързо да бъде изграден участъкът Ботевград-Мездра и поне едното трасе до октомври месец да бъде пуснато. Как се осъществява контролът при проектирането на участъка Ботевград-Мездра, защото това, което се случи с въпросните свлачища, е начин за изтичане на огромни средства от държавния бюджет? Строи се това, което е проектирано, а контролът върху проектирането трябва да даде ясна гаранция, че ще имаме качествено строителство. Как се осъществява това е много важно за всички граждани от Северозапада. Втората част от въпроса ми е свързана с участъка Видин-Монтана, защото там забавянето е изключително голямо. Забавянето на този проект е забавяне на цял един регион по отношение на икономическо развитие. Едновременно с това има и друг проблем - жертвите на пътя", заяви народният представител от Видин Росица Кирова и попита още защо държавата не плаща на изпълнителите на строежа.
"От първия ден, в който встъпих в длъжността служебен министър на регионалното развитие и благоустройството, за мен приоритет бяха възобновяване на дейностите и ускоряване на изграждането на големите инфраструктурни проекти. Но ние имаме проекти, не бих искала да коментирам защо и как са променяни във времето, но така или иначе, проектите към настоящия момент са факт. Имаме одобрени и издадени разрешения за последните промени на тези проекти, които може би не са били най-доброто решение, защото виждаме, че там не е дооценена геологията на региона и с измененията в решенията на пътните възли на две нива, ние провокирахме именно срутища и свлачища на земни маси и скали, което, за съжаление, е предпоставка, обективна предпоставка, за забавяне на изграждането на този участък. Тези разрешения са от 11 ноември 2023 г. и от 14 февруари 2024 г... Тези свлачища, които бяха регистрирани от „Геозащита – Плевен“, наложиха забавяне на проекта. За нас е приоритет този обект. Ние правим регулярни срещи както в Агенция „Пътна инфраструктура“, така и в Министерството на регионалното развитие и благоустройството със строителите на обекта и Надзора. Имам тяхното уверение, че наистина това е последното спиране и удължаване, което ще позволи безпроблемна работа по трасето. Техният ангажимент, който те поеха както пред мен в качеството ми на министър, така и пред Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, е да бъдат приключени дейностите и да имаме пуснато трасе до месец април 2025 г. Що се отнася до плащанията. Агенция „Пътна инфраструктура“ съгласно изискванията на Закона за държавния бюджет е подала сумите към Министерството на финансите за разплащане, но за съжаление, последните 3 месеца нямаме постановление на Министерския съвет, за да може Агенция „Пътна инфраструктура“ да разплати одобрените средства."
Докога ще продължат пътните неволи на жителите на Северозапада заради вече станалото историческо строителство на новия път Видин-Ботевград и по-конкретно на участъка Мездра-Ботевград, който според първоначалните уверения на властта трябваше да е готов и въведен в експлоатация отдавна? Този въпрос към министъра на регионалното развитие постави и народният представител от Враца Андрей Вълчев:
Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната. Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..
Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..
Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..
Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..
Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности. Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..
Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика? Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...
Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика? Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра". Каква..