Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Защо е необходим спешен ремонт на пътя Добри дол - Козлодуй

10
Снимка: Радио ВИДИН

Граждански протест се проведе през декември м.г., заради лошото състояние на пътя Козлодуй - Лом, част от републикански път II-11. В началото на януари т.г. последва втори

На 9 януари от АПИ съобщиха, че предприемат действия за трайно и дългосрочно подобряване на експлоатационното състояние на второкласния път II-11 в участъка Лом - Козлодуй. Трасето е на територията на областите Враца и Монтана. За осигуряване безопасността на движение в област Враца през декември м.г. са изкърпени най-компрометираните дефекти по настилката в 5-километровата отсечката от границата с област Монтана при Горни Цибър до град Козлодуй. За второкласния път, преминаващ през област Монтана, има технически проект за основен ремонт на 53 км от път II-11 - в отсечките Добри дол - Лом и Лом - Горни Цибър. 

В началото на май от АПИ съобщиха и че е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител за основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана.

"Когато сте лъгани много пъти, съвсем нормално е да не се вярва. Значи сега започнаха да работят, докараха една техника, след това си я взеха. 50 метра асфалтираха. Не може да се вярва на такива хора. Съжалявам, че и двете прокуратури- Михайловградската и Врачанската не намериха причина да заведат под отговорност за това безхаберие. От 50-60 години пътят си е в това състояние. Поетапно и съвсем малки кръпки се правят, залъгват хората, докарват една техника, след това я махат. Такова нещо няма в целия свят", обясни Владимир Гълъбов- един от организаторите на протестите.

Това е и пътят за евакуация от АЕЦ- Козлодуй, допълни Владимир Гълъбов. Според него най-проблемният участък е до моста на Горни Цибър и след моста до Ковачица:

"От Цибърския мост до Ковачица има такива дупки, които кола може да пропадне вътре."

Миналата година изкърпвали дупки, но след това се отворили други, каза Крум Замфиров- кмет на село Ковачица в община Лом:

"Аз веднъж ходих сега наскоро до Козлодуй. 3 или 4 дупки и те са не дупки, а направо са си ями, защото имаше много и закъсали автомобили, спукани гуми, джанти и т.н. Даже хората бяха маркирали отстрани на дърветата с лентите, обезопасителните ленти да се вижда точно къде горе-долу са дупките, защото някой път, когато вали дъжд те се запълват и не се вижда къде са."

След протестите са правени частични ремонти в района на Козлодуй, допълни Крум Замфиров, но:

"С частични ремонти и просто със запълване с лопатата няма да стане. Трябва си просто да се изгради нов асфалтов път, като се предвиди и тежестта на тежкотоварните камиони, които минават ежедневно през населеното място."

Пътят Лом- Ковачица също е напукан, допълни кметът.

Росен Попов е от град Козлодуй. Той е от хората, които участват в информационната кампания за лошото състояние на пътя Лом- Козлодуй. До обявената поръчка за основен ремонт на пътя се стигна благодарение на критичната гражданска маса, която изрази много ясно недоволството си от състоянието на пътя между Козлодуй и Лом, смята Росен Попов. 

"Първото, което е, че отсечката, която е Лом- Козлодуй в обществените поръчки, които бяха пуснати като информация от АПИ не се споменава никъде отсечката Лом- Козлодуй, в частност Цибър- Козлодуй, защото Лом- Цибър го има включен като част от тази обществена поръчка. Доколкото разбирам, областно пътно управление, нали, тази част, която е на АПИ във Враца, са искали да то включат, не мога да кажа, не съм гледал самата обществена поръчка. Другото което е срокът, който е заложен за ремонт на пътя, може би наистина толкова време ще отнеме, защото е необходим наистина основен ремонт. Проблемът е, че трябва незабавно да се почне и да се ремонтират най-невралгичните места, защото има дупки, които са буквално кратери по над 15-20 сантиметра."

Пътят е натоварен, защото по него в момента минава голяма част от тежкотоварния трафик в посока Видин и Дунав мост 2. Ремонтът не търпи дори и секунда отлагане, смята Росен Попов. 

Жителите на село Добри дол в община Лом, откъдето ще започне ремонтът, приемат новината с радост, каза кметът Младенка Младенова-Милева. Най-проблемните дупки са между Лом и Орсоя.

"Целият пътнико- товарен поток сега минава през Добри дол, защото ще се ремонтира и пътят до Ружинци, доколкото разбрах... Огромни са дупките и много коли се изпочупиха там", каза кметът на Добри дол.

Трафикът е денонощен. 

Хората отдавна очакват този път да се ремонтира, коментира Веселин Николов- кмет на село Горни Цибър в община Вълчедръм. Според него най-проблемен е участъкът по средата на пътя Козлодуй-Горни Цибър, на около 7-8 километра от селото.

"Целият път е осеян в дупки. Има дупки с диаметър 70-80 сантиметра. На два пъти протестираха хората от Козлодуй, община Козлодуй. Тук има и хора от Горни Цибър, които работят в централата, стачкуваха. Това е пътят, който при евентуална евакуация ще се използва, евакуацията на населението в посока Ковачица", допълни кметът на селото.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана. Тръжната процедура е разделена в две обособени позиции. Първата e за ремонта на около 23 км от второкласния път на територията на община Лом. Втората е за 29 км от трасето, които преминават на през общините Лом и Вълчедръм. Офертите се подават до 12 юни т. г. Прогнозният срок за изпълнение на строително-монтажните работи и на двете отсечки е 540 календарни дни, а стойността на поръчката е за близо 79 милиона лева /78 890 900 лв./ без ДДС.

Изпратили сме запитване до пресцентъра на АПИ защо участъкът от Горни Цибър до град Козлодуй не е включен в предвидения основен ремонт и в какво състояние е тази отсечка, дали е извършван по нея частичен ремонт. Очакваме отговор от агенцията.

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Александър Михайлов: Демокрацията продължава да бъде най-добрата възможна форма на управление

Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната.  Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..

публикувано на 27.11.25 в 10:00

Ще понесе ли бизнесът тежестта на новия бюджет?

Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..

публикувано на 26.11.25 в 10:45

Вижда ли се светлина за тунел под Петрохан?

Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..

публикувано на 25.11.25 в 13:30

Как ще повлияе еврото на пазара на автомобили втора ръка

Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..

публикувано на 24.11.25 в 11:00

Село Станево - където проблемите не липсват

Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности.  Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..

публикувано на 21.11.25 в 11:10
Георги Киряков

Георги Киряков: Да разчиташ на бъдещите поколения означава неспособност и бягане от отговорност

Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...

публикувано на 20.11.25 в 10:00
Светлин Тачев, политолог

Светлин Тачев: Може би ще оценим демокрацията, когато я изгубим

Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика?  Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра".  Каква..

публикувано на 20.11.25 в 10:00