Текстовете са писани в продължение на няколко години, затова и особено в полемиките, посветени на Европа, читателят ще види определена разлика, посочи Калин Янакиев в интервю за предаването „Хоризонт до обед“.
„Ако през 2015 година, веднага след ислямистките атентати в Париж, мен все още ме предизвикваха гласовете на радикалните мултикултуралисти, на крайно левите либерали, които поставяха под съмнение християнския фундамент на Европа, по-късно аз забелязах навлизането на едни особени апокалиптични гласове отдясно – на тъй наречените нови европейски консерватори, които захванаха да се прощават с досегашната демократична Европа и да ни чертаят много лоши перспективи пред нея. Поради което да поставят под съмнение базисния демократичен ред на тоя континент, установен след края на Втората световна война.“

Що е то европейски нации
Една от темите, които вълнуват автора, е посветена на същността на европейските нации.
„Действително ли те представляват някаква мистична неизменно почва или поне от век-век и половина те постепенно се превръщат в нациите на една глобална или глобализирала се в предишния период Европа, която поради тази причина е населена със своите нации, но те са и многоетнични, и многорасови и в това няма никакъв драматизъм“, коментира проф. Янакиев.
Друг акцент в сборника с есета е ролята на Русия, разгледана през различни геополитически конструкти, един от които е този за православната цивилизация като геополитически инструмент.
Русия и разколът в православието
„Православната цивилизация като геополитически конструкт се опитва да превърне православното изповедание в политически инструмент. Този политически инструмент в днешно време се намира в страшна криза, за голямо съжаление на руснаците поради прословутия скандал между Москва и Константинопол във връзка с даването на автокефалия на православната църква в Украйна“, подчерта Калин Янакиев. „Конструктът православна цивилизация оттук нататък на мен не ми е ясно към кого ще бъде насочен. Русия предизвика разкол в православието, така че да продължава да използва този инструмент като полбитически ще й бъде все по-трудно и по-трудно“, допълни той.

Грехът за колониализма
Темата за Русия в книгата не е центрирана върху православната цивилизация. Проф. Янакиев анализира и мита за греха на колониализма, приписван изцяло на западния свят.
„Русия колонизира една огромна територия – на Евразия, която не е пресечена нито от океани, нито от морета, но всъщност през цялото време до нейното колонизиране е била населена от точно толкова много и различни поземни народи, колкото са населявали американския и африканския континент и които далеч не са чакали Русия да дойде, за да ги подчини на своята имперска власт.“
Войната срещу евробюрокрацията, мигрантите и джендъра
Новият консерватизъм в Европа в книгата е описан като „консерватизъм“ в кавички.
„Моята теза е, че не става дума за същински консервативно политическо направление, а за нов вид фобийна идеология, която почива на три основни кита, да го кажем така. Единият е антиелитизмът – стилизирането на общоевропейските институции, на общоевропейската администрация като паразитна политическа класа, която никой не е избирал, като един самоназначил се либерален елит, срещу който тъй наречените нови консерватори се борят. Вторият кит – прословутите мигранти, които ще залеят Европа, ще променят нейните традиции, ще руинират християнството. И третият кит – това са трансхуманистичните и джендър фобиите, тоест приписването на либералния свят на някакви разчовечаващи човека идеологии.“
Проф. Янакиев е на мнение, че включително в българския контекст тези три инструмента масово се използват и у нас - от антисистемните и патриотични партии.
Цялото интервю е в звуковия файл.Само за четири дни песента "Татко, влюбих се в мъжкар“ , написана от Папи Ханс и изпята от Деси Слава , събра над 121 000 гледания и хиляди коментари. "Буквално последните четири дена не правя нищо друго, освен да следя живота на песента в социалните мрежи и дебата, който вече провокира". Това сподели пред БНР авторът на текста..
Предстои ни среща с един артист, който не излиза често в публичното пространство, но когато го направи, винаги е събитие . Това е човек, който от години доказва, че талантът, постоянството и смелостта могат да отворят врати към световни сцени и да изведат един български глас до върховете на музиката. Красимир Аврамов е изпълнител с..
Ярки, весели, неочаквани и причудливи, също като своя автор, са платната на Росен Рашев – Рошпака, който е виден представител на наивизма в съвременната българска живопис. Той е на 55 години, роден е и твори във Враца. С четка и боички – от малък Още от детската градина Росенчо, както го наричали учителките, бил най-сръчното дете. Попълвал без..
Книгите му са преведени на повече от 50 езика. Продадени са в над 60 милионен тираж. Ю Несбьо е известен като "Краля на скандинавския ноар" . Негова емблема в криминалния жанр е инспектор Хари Хуле, а в България писателят дойде, за да представи романа си "Кръвни връзки". Продължение на успешното заглавие "Кралството", новата книга..
Отваряме страница, в която думите са преживени . Страница, през която ще се опитаме да навлезем в един свят, където поезията е житейската съдба е изстрадана и осветена отвътре. Гост на БНР е Надя Попова - поетеса със силен вътрешен глас, преводач с изключителен усет към нюанса, редактор, който десетилетия пази и пренася литературната памет . Един..
Професор Ивайло Търнев е гост в рубриката "Горещи сърца" – защото неговото сърце наистина е "горещо", а самият той наскоро усети колко много го обичат хората. "Да, има много хора, които се чувстват свързани с мен, защото сме работили по различни социални програми и вероятно сме оставили добри спомени", казва той. Когато съобщава в социалните..
В рубриката " Горещи сърца" ви срещаме с Калоян Желев – едва 18-годишен, но вече утвърден като активен млад човек в обществените инициативи на столичния кв. " Младост". " Като млад човек мисля, че ние, младите, трябва да бъдем гласът на нашата столица, гласът на нашия квартал", казва Калоян. Още от 14-годишна възраст той започва да се..