Доста хора се оплакват, че са се провалили почивките им, за които са платили капаро и искат да получат парите си. От въвеждането на извънредното положение досега почти двойно са се повишили жалбите на потребители за почивки, които няма да се състоят, в сравнение със същия период на миналата година, каза за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
"Извънредното законодателство предвиди по-скоро облекчения за бизнеса във връзка с това, че се удължиха сроковете, в които туроператорите са длъжни да възстановят парите на потребителите", допълни Маргаритов.
Извънредното законодателство се отнася само за пакетните пътувания с туроператори - хотелско настаняване и транспорт.
"Когато става въпрос за индивидуални резервации за хотелско настаняване, тогава се прилагат класическите правила на закона за туризма и в зависимост от условията, при които е направена резервацията, потребителите могат да получат обратно парите си, щом такава опция е съществувала при резервирането на дадената почивка", посочи още Маргаритов.
Комисията за защита на потребителите съветва тези, които са направили резервация за почивка, да водят преговори с туроператорите, дори и да се отлага във времето съответната почивка.
"Това, което коронакризата показа, е нещо друго, то малко излиза извън сферата на потребителска защита, но аз го видях, провеждайки срещи още от самото начало на извънредното положение с представители на тези компании и то е, че те нямат достатъчно надеждни договори със своите партньори, имам предвид с хотелите, с авиокомпаниите. Един от големите проблеми, които се появява сега в момента и той води до това удължаване на сроковете за връщането на парите, е, че туроператорите се явяват в една доста непредвидена позиция, при която те са платили пари на хотели, на авиокомпании, но тъй като нямат достатъчно надеждни договори с тях, претенцията да си ги върнат е доста сложна и обикновено се отнасят до арбитражни съдилища, което макар и косвено се отразява и върху потребителите", подчерта Димитър Маргаритов.
Цялото интервю на Силвия Великова с Димитър Маргаритов можете да чуете в звуковия файл.Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..