„Музеят не е склад, не е хранилище за ценности, той е място, в което тези ценности се превръщат в памет, те се изговарят, осмислят и в този смисъл той е среща между миналото и настоящето". Това каза пред БНР Тодор Петев.
„Музеят е и среща между различни общности, така че музеят е едно комуникативно пространство - зона на контакти между общности, които са от настоящето, не само от миналото“, допълни в предаването „Закуска на тревата“ Тодор Петев, преподавател в детски Образователен център Exploratоrium в София.
Регионалният исторически музей в Русе е направил проучване сред 10 водещи музея в страната - как реагират по време на пандемията и какви начини са търсили за продължаване на контакта с публиката, при условие че физическото им присъствие не е било възможно.
„Много интересни примери се дадоха, но най-важното, което излезе от този разговор е, че музеите са съумели да продължат живия контакт с публиката и в една такава ситуация, търсейки истории, търсейки творчески проекти, с които да ангажират публиката", подчерта Петев в предаването „Закуска на тревата“.
Тодор Т. Петев е завършил философия и изкуствознание в САЩ. Специализирал е история на книжната илюстрация в Лувенския католически университет в Белгия. Работил е като преподавател по история на изкуството в няколко университета в САЩ, а също като изследовател в отдела за европейска живопис в музея Метрополитен в Ню Йорк и в отдела за редки книги на университетската библиотека в Принстънския университет.
Интервюто с Тодор Петев можете да чуете в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..