Кампанията е започнала през декември 2020 година и е част от начините, по които трябва да се осигурят средства за възстановяване на туристическата инфраструктура.
"Неслучайно избрахме този маршрут, защото той е част от класическия подход за изкачване на първенеца на Витоша. Този класически подход започва от квартал "Княжево", минава през Белата вода, Златни мостове и продължава до върха. Началото на нашия маршрут е хижа "Кумата". Това е отправна точка към високата, сурова част на планината. Хижата е една от най-старите. Построена е с голям ентусиазъм за 10 години, като началото на строежа е дадено през 1926 година. Инициатори на начинанието са членовете на Юношеския туристически съюз и хижата е наречена "Кумата" в памет на един от първите алпинисти, организатори на туристическото движение сред младежите - Крум Новаков-Кумата", каза в предаването "Закуска на тревата" Силвия Арангелова, главен специалист туризъм от Дирекция Природен парк "Витоша".
Стълбовете, които служат за маркировка, са поставени отдавна. Заради суровите условия в планината някои от стълбовете са паднали, трябва да се пребоядисат.
"Всеки, който желае, може да ни подкрепи чрез двата действащи канала - ПЛАТФОРМАТА. БГ, където може да дари по сметка на парка, колкото реши и може или чрез DMS VITOSHA на номер 17 777 за трите мобилни оператора", подчерта Силвия Арангелова.
Необходими са 6 хиляди лева, до момента са събрани 2 хиляди. Кампанията ще продължи до края на март 2021 година.
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..