Забавно-образователната тийнейджърска викторина ще представя учебния материал модерно и интерактивно. Форматът включва разнообразни въпроси, логически задачи и музика. Участниците са на възраст межди 15 и 17 години.
Пред БНР водещият на "Това го знам" Бойко Кръстанов обясни, че за него работата с млади хора е предизвикателство. "Това е нещо смислено."
"Идеята на предаването е да покаже материала, който изучават учениците в клас, по по-забавен, по-иновативен начин. Обещавам им един по-различен поглед над образованието, да им покажа, че да си учиш уроците не е срамно, че да знаеш е хубаво и е важно."

Като знаем общия дефицит на предаванията за деца и юноши в нашия ефир, тази новина е много приятна, смята проф. Лилия Райчева, преподавател във Факултета по журналистика, бивш член на СЕМ и създател на предаването "Минута е много".
Всяка такава игра е ансамбъл от много неща – водещ, въпроси, състезатели, публика, подчерта тя.
"На преден план излиза водещият, обаче това е върхът на айсберга. Едно такова състезание на пръв поглед може да изглежда лесно, но се прави доста трудно. Това е игра, а за играта е важно да бъде лесна, приятна, да има състезателен характер. Играта не се прави за самата игра. Тя се прави за тези, които не присъстват в студиото, но отговарят на въпросите, които се задават."
Има значение размерът на аудиторията и на знаещата аудитория. "Минута е много" се излъчваше веднъж седмично. Сега тенденцията е подобни предавания да се излъчват всеки работен ден, затова много бързо се изхабяват, коментира още проф. Лилия Райчева в предаването "Хоризонт до обед".
"Минута е много" просъществува 33 години в ефира, но състезания е имало и преди това, уточни проф. Райчева. Тя припомни, че зрителите са участвали в създаването на предаването, а наградите не са били комерсиализирани.
"Минута е много" не се излъчва вече 10 години, но е оставила трайна следа в съзнанието на хората като знаково предаване в историята на телевизионните състезания, изтъкна тя.
"Нашата публика не беше платена, даже понякога беше много трудно всички, които бяха желаещи, да участват."
Повече по темата чуйте в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..